خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/04/04 - 09:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
سید شریف حسینی خبر داد:

بررسی افزایش نرخ کرایه حمل ونقل در فراکسیون مدیریت شهری

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، وضعیت موجود حمل ونقل را یکی از مهم‌ترین موضوعات خواند و از بررسی مساله افزایش نرخ کرایه‌های وسایل نقلیه عمومی و با حضور مسئولان شورای شهر و استانداری تهران در فراکسیون متبوعش خبر داد.


"سیدشریف حسینی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، با اشاره به افزایش نرخ کرایه وسایل نقلیه عمومی در استان تهران اظهار کرد: با توجه به وضعیت موجود حمل و نقل در تهران، شورای شهر به عنوان متولی این امر می‌تواند با هماهنگی استانداری نسبت به افزایش نرخ کرایه وسایل نقلیه عمومی اقدام کند.



نماینده مردم اهواز در مجلس، تصریح کرد: اگر این افزایش بدون در نظر گرفتن افزایش حقوق مردم از سوی دولت باشد؛ در واقع مردم هزینه اضافه‌ای را باید از جیب خود پرداخت کنند.



عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس، با بیان اینکه درآمد مردم از سوی دولت افزایش پیدا نکرده است، گفت: در صورت افزایش کرایه اتوبوس و تاکسی بدون در نظر گرفتن افزایش حقوق مردم، هزینه‌های جاری مردم افزایش پیدا می‌کند و به نوعی معیشت و پس‌انداز مردم را کاهش می‌دهیم.



 



افزایش کرایه‌ها بدون در نظر گرفتن افزایش حقوق مردم منطقی نیست



حسینی هماهنگی میان دولت و شورای اسلامی شهر به دلیل همخوانی برای تناسب میان دستمزدها و افزایش هزینه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: این هماهنگی‌ها باید میان استانداری و شورای‌های شهر صورت بگیرد تا فشار احتمالی ناشی از تورم به مردم وارد نشود بنابراین دولت وظیفه نظارت بر این موضوع را دارد.



به گفته حسینی، در صورتی که هماهنگی‌ از سوی شورای شهر درباره افزایش نرخ کرایه وسایل نقلیه عمومی با استانداری صورت نگرفته باشد، فراکسیون مدیریت شهری و روستایی این موضوع را با دعوت از مسئولان شورای شهر و استانداری و وزارت کشور بررسی خواهد کرد.



"مهدی چمران" رییس شورای اسلامی شهر تهران، اعلام کرده بود که نرخ کرایه‌ها براساس تفاهم مشترک با استانداری و فرمانداری بوده است و استانداری و فرمانداری نیز گزارش‌های  تخلفات را به ما اعلام کنند؛ اما تاکنون  استاندار اعتراضی نکرده است، این در حالی است که "مرتضی تمدن" استاندار تهران معتقد است که افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌ها خلاف مصوبات است و کرایه‌ها قرار بود 25 تومان افزایش یابد نه 110 تومان.

  • کد خبر : 52100
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار