خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1388/07/14 - 09:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها

انتخابات هیات رییسه فراکسیون اصولگرایان امشب برگزار می‌شود

**جلسه علنی امروز مجلس در حالی برگزار شد که بعد از ظهر امروز در خصوص رئیس فراکسیون اصولگرایان تصمیم گیری خواهد شد.

اهمیت موضوع رئیس فراکسیون اصولگرایان برای طیف‌های گوناگون سیاسی مجلس به اندازه‌ای بود که جلسه امروز تحت الشعاع این مساله قرار گرفته بود.

پس از بحث‌ها و حدیث‌های مختلف در خصوص کاندیدای ریاست اصولگرایان سرانجام علی لاریجانی و مرتضی آقاتهرانی به عنوان کاندیداهای اصلی ثبت نام و معرفی شدند. لذا در مورد این دو کاندیدا در گوشه و کنار صحن رایزنی‌ها و لابی‌های طیف‌های مختلف سیاسی صورت گرفت.

در این میان جمع روح ا... حسینیان، حدادعادل، نوباوه و سروری که در حال گپ و گفتگو بودند قابل توجه بود و از طرف دیگر احوالپرسی باهنر و آقاتهرانی با توجه به اختلاف نظر در مورد ریاست فراکسیون نیز در خور تامل بود.

مرتضی آقا تهرانی برخلاف روزهای گذشته که در جای خود قرار می‌گرفت امروز جنب و جوشی خاص در او قابل مشاهده بود. رفت و آمدها و رایزنی‌های وی با سایر نمایندگان مساله‌ای بود که توجه خبرنگاران را به خود جلب می‌کرد.

نمایندگان مجلس سرگرم گفتگو رایزنی با یکدیگر بودند که مهدی چمران وارد صحن شد اما صندلی‌های جلو تقریبا خالی بود و کسی نیز متوجه حضور او نشد به گونه‌ای که چمران با نگاه دنبال نمایندگان بود که با آنها حتی احوالپرسی ساده نماید.

لاریجانی رئیس مجلس نیز در طی برگزاری جلسه گفت: گویا نمایندگان هنوز حضور قلب ندارند.

صحبت‌های باهنر و بادامچیان از دیگر نکات مورد توجه در جلسه علنی امروز بود.

گفتنی است که بسیاری از نمایندگان معتقدند که لاریجانی به احتمال 90 درصد با حداکثر آرا ریاست فراکسیون اصولگرایان را به دست خواهد آورد.

برخی دیگر از نمایندگان اصولگرا بر این اعتقاد هستند که ریاست فراکسیون نباید با ریاست مجلس همزمان باشد و در این زمینه نیز مرتضی آقاتهرانی عنوان کرده بود با توجه به آنکه اصولگرایان 2 سال است که به مسند کار در مجلس هشتم هستند و قطعا بهترین اینها می‌توانستند کار کنند.

در کنار این اظهارنظر، نمایندگان حامی دولت به دنبال جایگزینی فردی به جای لاریجانی برای ریاست فراکسیون هستند.

  • کد خبر : 11041
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار