خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/02/12 - 10:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
در دیدار رئیس فراکسیون روحانیون با لاریجانی عنوان شد

اصلاح آیین‌نامه برای حضور منظم نمایندگان در جلسات علنی

**رییس فراکسیون روحانیون مجلس صبح امروز با رئیس مجلس شورای اسلامی پیرامون برخی بی‌نظمی‌ها در مجلس و نیز ساز و کاری برای اصلاح آئین نامه داخلی مجلس دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، "محمدتقی رهبر" در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: صبح امروز با رئیس مجلس، برخی نمایندگان و رئیس کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس پیرامون برخی بی نظمی‌های نمایندگان و نیز اتخاذ ساز و کاری برای انضباط بخشی به حضور نمایندگان و غیبت آنان دیدارهای جداگانه‌ای داشتند.

رهبر با اشاره به دیدار اخیر روحانیون مجلس با مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر حضور منظم نمایندگان در صحن گفت: در این راستا صبح امروز با آقای دکتر لاریجانی گفتگو کردم و تاکید کردم که آیین نامه داخلی مجلس در این زمینه باید اصلاح شود تا مشخص شود یک نماینده تا چه حد می تواند غیبت داشته باشد.

وی افزود: رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم اصلاح آیین نامه داخلی مجلس در زمینه نحوه حضور منظم نمایندگان در صحن علنی تاکید و در مورد تهیه طرحی الزام آور برای حضور نمایندگان و نیز محدود کردن مرخصی‌ها و غیبت‌ها نظر موافقی داشت.

به گفته وی لاریجانی ضمن قول مساعد جهت پیگیری این موضوع، بر اصلاح آیین نامه تاکید کرد تا کنترل بیشتری روی غیبت نمایندگان وجود داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان روحانی مجلس تصریح کرد: رئیس مجلس از من خواست تا پیشنهادات خود را در زمینه اصلاح آیین نامه به کمیسیون تدوین آیین نامه ارائه کنم.

وی با اشاره به اینکه تقریبا در هر جلسه علنی مجلس حدود 80 ، 90 نماینده غایب هستند، اظهار داشت: این مسئله به رویه تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: باید جریمه عدم حضور نمایندگان باز دارنده باشد و همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها از صندلی‌های خالی نمایندگان گلایه کرده‌اند باید ساز و کاری اتخاذ شود تا حضور آنان در مجلس منضبط شود.

  • کد خبر : 15342
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار