خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/23 - 09:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس :
ایری:

اجرای قانون ساماندهی اجاره بها در اولویت برنامه های دولت آینده باشد/ انتخابات نباید موجب بی توجهی مسئولان به وضعیت مستاجران شود

نماینده مردم در مجلس دوازدهم گفت: نمایندگان مجلس دوازدهم نسبت به موضوع اجاره بها به هیچ عنوان بی تفاوت نخواهند بود و مسئولان باید با تمام توان فارغ از تمام تغییرات ایجاد شد در دولت، نسبت به مدیریت بازار اقدام کنند. زندگی مردم نباید در این برهه حساس تحت شعاع قرار بگیرد.

عبدالجلال ایری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با ضرورت توجه به وضعیت بازار مسکن گفـت: با تغییر دولت مردم نگران، تغییر سیاست های ساخت مسکن و توقف اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستند. از این رو بنده معتقدم کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید دیدگاه‌شان را نسبت به موضوع مسکن به صورت شفاف بیان کنند.

وی ادامه داد: در گذشته به دلیل نبود برنامه جامع ساخت مسکن، با تغییر دولت ها سیاست ها کلان نیز تحت تاثیر قرار گرفته و یا در نیمه کار رها می‌‎شدند. اما خوشبختانه با وجود قانون جهش تولید مسکن، دولت آینده نیز باید به برنامه ریزی ساخت و تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی متعهد بماند و مجلس نیز از جایگاه نظارتی این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تاکید کرد: هم اکنون که در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم هستیم، فصل جا به جایی مستاجران نیز آغاز شده و صدای مردم از گرانی های افسارگسیخته اجاره بها درآمده است. قانون ساماندهی زمین و مسکن و اجاره بها نیز به دولت ابلاغ شده و حتما باید تا زمان انتخاب رئیس جمهور جدید و آغاز به کار کابینه دولت چهاردهم در دست اجرا قرار بگیرد.

وی گفت: نمایندگان مجلس دوازدهم نسبت به موضوع اجاره بها به هیچ عنوان بی تفاوت نخواهند و مسئولان باید با تمام توان فارغ از تمام تغییرات ایجاد شد در دولت، نسبت به مدیریت بازار اقدام کنند. زندگی مردم نباید در این برهه حساس تحت شعاع قرار بگیرد.

ایری خاطرنشان کرد: کمیسیون عمران مجلس نیز به زودی شروع به کار خواهد کرد و اطمینان دارم بررسی تحولات بازار مسکن و نظارت بر اجرای قوانین این حوزه، به ویژه ساماندهی بازار اجاره بها، جزو اولین دستورکارهای این کمیسیون خواهد بود. بازهم تاکید میکنم که بازار نباید در این دوره حساس رها شود؛ یقینا کوتاهی مسئولان و متولیان در این بازه زمانی حساس به هیچ عنوان قابل پذیرش نخواهد بود. /

پایان پیام

  • کد خبر : 379452
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

آخرین اخبار