خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/29 - 11:14
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
حاجی دلیگانی در نطق میان دستور:

گشایش منابع ارزی حاصل مقاومت مومنانه مردم ایران است/ عده ای از بی ثباتی اقتصادی در کشور نفع می برند

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت:بزرگ تر کردن سفره های مردم و احیا و به روزرسانی صنایع از جمله کارهایی است که مسولان مربوطه با دارایی های آزادشده می توانند انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲9 مرداد ماه) در نطق میان دستور گفت: مردم این روزها سوال می‌کنند ریشه اصلی بی‌ثباتی اقتصادی چیست و بعضاً جواب دقیقی نداریم که به آنها بدهیم، اما برخی صاحب نظرانی که بر ریشه های بی‌ثباتی‌های اقتصادی کار می‌کنند؛ نقطه نظراتی دارند.



نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس یازدهم ادامه داد: یکی از نقطه نظرات، علت را خلق پولی می‌دانند که هر روز اتفاق می افتد؛ هر روز از صبح  تا شب ۶۰۰۰ میلیارد تومان خلق پول ایجاد می‌شود، یعنی در واقع یک چیزی که وجود خارجی ندارد، ولی به سقف اسمی  پول و نقدینگی کشور اضافه می‌شود و جالب است بدانید ۷۰ درصد این خلق پول به جیب ۸ دهم درصد مردم جامعه می‌رود و تنها ۳۰ درصد آن به ۹۹.۲ درصد مردم می‌رسد و معنی این خلق پول چیست و آثار آن چیست؟ همین کاهش قدرت خرید مردم، افزایش شکاف طبقاتی بین مردم ایجادمی‌شود. یعنی روز به روز فقرا فقیرتر و  طبقات متوسط هم فقیر می‌شوند و لازم است که دولت در این زمینه تصمیم بگیرد.



عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با تاکید بر لزوم ایجاد اقتصاد مقاومتی مطرح کرد: از رئیس جمهوری انتظار است که یک تصمیم انقلابی در این رابطه بگیرند و آن این است که عملاً اقتصاد مقاومتی را احیا کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد:آقای رئیس جمهور؛ آیا خبر دارید یکی از تیم‌های اقتصادی شما تفکر ریاضت اقتصادی را دارد؟ معتقد است که همه چیز را گران کنیم؛ آب و برق و گاز را گران کنیم تا درآمد دولت افزایش پیدا کند؟ آیا این جز کاهش قدرت خرید مردم نیست؟ این موضوع را باید دنبال کنید، این چه نوع تفکری است که در تیم اقتصادی دولت وجود دارد؟



وی افزود:دیگری می‌گوید که ما اگر ارز را کنترل کنیم، مشکل حل می‌شود که به نظر می‌رسد هیچ کدام از این راهکارها و تفکرات اقتصادی دولت راهگشا نباشد،  همان تفکر اقتصاد مقاومتی می‌تواند مشکل مردم را حل کند و باید جایگزین شود.



عضو مجمع نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آقای رئیسی باید ظرف اقتصاد را صاف کنیم؛ این ظرف هر چقدر کج باشد هرچه داخلش ریخته شود از آن طرف می‌ریزد؛ اما در محتوا هیچ اتفاقی نمی‌افتد. آقای رئیسی! تنها راه صاف کردن ظرف اقتصاد که به همه مردم برسد؛ این است که اقتصاد مقاومتی را احیا کنیم.



حاجی دلیگانی با اشاره به آزادسازی دارایی های بلوکه شده ،بیان کرد: باید از تیم دولت که درخصوص بازگرداندن منابع ارزی تلاش می‌کنند،تشکر کنیم ؛ اما  آی دولت، آی مردم، آی همکاران، بدانید این منابع ارزی که گشایش آن حاصل شده است ؛حاصل مقاومت مومنانه مردم ایران در طول چهل و چند ساله ای است که از انقلاب می‌گذرد و لذا الان که این منابع بنا است آزاد شود و به کشور وارد شود ؛لازم است مسئولان تصمیم گیرنده در این رابطه کاری کنند که شیرینی و حلاوت این کار ارزشمند در پاداش به مردمی که مقاومت و فشارهای اقتصادی را تحمل کردند و پای این انقلاب و نظام ایستادند؛در کام مردم تلخ نشود.



وی خطاب به مسولان درباره پول های آزادشده مطرح کرد: اولاً کاری کنید که سفره مردم بزرگتر شود و این شدنی است و کار دیگری که لازم است از این منابع استفاده شود؛ این است که یک نوسازی و به روزسازی در صنعت انجام دهیم.



نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی،با تاکید بر بهره‌وری از انرژی کشور تاکید کرد:این همه کارگر را به کار می‌گیریم و از انرژی استفاده می‌کنیم؛اما بهره وری درستی نداریم  و تولیدمان تولید اقتصادی در بعضی از بخش‌ها نیست؛ لازم است که نوسازی در صنایع ایجاد شود.



حاجی دلیگانی اظهار کرد:دولت بداند؛ برخی نانشان و کسب و کارشان در این است که بی‌ثباتی اقتصادی وجود داشته باشد؛این افراد از این جهات نفع می‌برند، آقای رئیسی این موضوع را برطرف کنید.



عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ضمن تبریک و تسلیت شهادت کارکنان نیروی انتظامی مطرح کرد:شهادت عزیزان نیروی انتظامی را تبریک و تسلیت می‌گوییم غمخصوصا دو شهیدی که در اصفهان به شهادت رسیدند،بایستی قانون تشدید مجازات که در کمیسیون حقوقی و قضایی است را زودتر به صحن بیاوریم و مجازات شدیدتری را برای کسانی که سلاح‌های غیرمجاز حمل می‌کنند، درنظرداشته باشیم همچنین دولت و وزارت دفاع هم تجهیزات و امکانات نیروی انتظامی را بیشتر و بهتر کند.



نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: آقای نیکبخت؛با این دست فرمانی که حرکت می‌کنید راه به جایی نمی برید،بخشنامه مربوط به دامداری‌های سنتی را اصلاح کنید؛این موضوع  هنوز انجام نشده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 367005
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار