خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/30 - 09:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
چراغی در اخطاری مطرح کرد؛

چراغ صنعت در بسیاری از استان ها خاموش شده است/ ایجاد اشتغال نیازمند یک انقلاب بزرگ

نماینده مردم دهلران در مجلس گفت: متاسفانه چراغ صنعت در حوزه انتخابیه بنده و بسیاری از استان های دیگر به کلی خاموش شده لذا انجام یک انقلاب بزرگ برای ایجاد اشتغال ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اسدالله چراغی در نشست علنی صبح امروز (سه شنبه، 30 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصول 3 و 43 قانون اساسی، گفت: وزیر صمت موظف به ایجاد خودکفایی در صنعت خودرو است، لذا باید در برنامه های خود این مهم را با جدیت طرح کند و باید پرسید آیا خودکفایی در صنعت خودرو به معنای ساخت پراید است که تاکنون جان بسیاری از افراد را گرفته است؟

نماینده مردم دهلران، دره‌شهر و آبدانان در مجلس شورای اسلامی افزود: ایجاد اشتغال توسط ارگان ها و سازمان ها به ویژه توسط وزارت صمت اصل دیگری است که در قانون اساسی به آن تاکید شده است اما آیا در شهرستان ها شغلی ایجاد می شود؟ در حالی که اصل 43 قانون اساسی تاکید کرده است که باید تعاونی ها پای کار آمده و برای افراد نیازمند ایجاد اشتغال کنند و این سرمایه ملی برای مردم هزینه شود، نه قشر خاصی از جامعه.

وی ادامه داد: متاسفانه چراغ صنعت در حوزه انتخابیه بنده به کلی خاموش شده لذا انجام یک انقلاب بزرگ برای ایجاد اشتغال ضروری است.

بنابراین گزارش در ادامه مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنعت، معدن و تجارت در تذکری با اشاره به مخالفت برخی نمایندگان با وزیر پیشنهادی صمت، گفت: همکاران مخالف با این وزیر پیشنهادی در حوزه برق تحصیل نکرده اند در حالی که بنده مهندس برق با رتبه 16 از دانشگاه شریف هستم و سال ها در حوزه صنعت و برق فعالیت داشتم بنابراین باید تاکید کنم برای مخالفت با یک وزیر پیشنهادی کافی است به برنامه های وی مراجعه کنیم و به اقدام دیگری نیاز نیست./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 382592
کلمات کلیدی
مریم احمدی
خبرنگار

مریم احمدی

آخرین اخبار