خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/29 - 08:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
عظیمی راد در خصوص نحوه اجرای قانون ساماندهی خودرو:

چرا خودروهای بی کیفیت با قیمت سرسام آور به مردم داده می شود/چرا وزارت صمت قانون واردات خودروهای کارکرده را اجرایی نکرد

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس، گفت: چرا خودروهای بی کیفیت با قیمت سرسام آور به مردم داده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، احسان عظیمی راد در نشست علنی امروز (سه شنبه، 29 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در مورد نحوه اجرای قانون ساماندهی خودرو و میزان تحقق احکام و الزامات قانونی آن، گفت: توجه جنابعالی به مواد آئین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین اهمیت دارد بنابراین نقش و جایگاه ویژه وزارت صمت در پیشران و پیشبرد مسائل فناوری در کشور دارای جایگاه پراهمیتی است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حوزه مهم صنعت پیشران و راهبردی خودرو در وزارتخانه شما دارای نقش منفعلی است چرا که حوزه صنعت خودرو در سیاست های اقتصاد مقاومتی نتوانسته آن طور که بایسته است عمل کند چرا که ما در حال حاضر خودروهای بی کیفیتی در داخل کشور تولید می کنیم که جای دارد به این مسئله توجه شود.

وی افزود: همچنین روان سازی و عادی سازی نظام توزیع و قیمت گذاری و نظارت بر بازار جای سوال دارد که چرا وزارتخانه جایگاه خودش را در تصمیم گیری ها و اقدامات دو حوزه افزایش استاندارد و کیفیت و نظارت دقیق بر قیمت گذاری ندارد. چرا خودرو بی کیفیت به مردم داده می شود. چرا خودروهایی که از نظر قیمت بسیار سرسام آور هستند وارد بازار شده و مردم توان خریداری آن ها را ندارند در حالی که مصرف بنزین آن ها بسیار بالا است.

این نماینده مجلس دوازدهم بیان کرد: ما باید خودرو با کیفیت تولید کنیم که بتواند مصرف سوخت را پایین بیاورد، چرا بر شورای عالی رقابت نظارتی وجود ندارد و نه ریاست جمهوری و نه وزارتخانه نمی تواند اثرگذاری به نفع مردم داشته باشد که به نظر می رسد یک ضعف اساسی در وزارتخانه وجود دارد. همچنین چرا وزارتخانه صمت قانون واردات خودروهای کارکرده را اجرا نکرد که یک سوال اساسی است، لازم است به این سوالات پاسخ دهید./

پایان پیام

  • کد خبر : 379648
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار