خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/02 - 09:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
رنجبرزاده پس از ارائه گزارش وزیر تعاون:

پایگاه اطلاعات بهره‌مندی ایرانیان باید معیاری برای توزیع اعتبارات در اختیار قرار دهد

نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: پایگاه اطلاعات بهره‌مندی ایرانیان باید به طریقی باشد که معیاری برای توزیع اعتبارات در اختیار قرار دهد و تصویری از مناطق محروم ارائه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اکبر رنجبرزاده در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 2 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی پس از ارائه گزارش عملکرد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره سامانه‌های این وزارتخانه برای ارتقای سطح کیفیت زندگی مردم و محرومیت زدایی، گفت: ضمن تشکر از گزارش وزیر درباره سامانه رفاه ایرانیان باید پیش از ورود به بحث به ذکر نکته‌ای بپردازم و آن اینکه با وجود اینکه کشاورزان مدت‌هاست که گندمی که کاشتند را تحویل دادند اما هنوز منتظر دریافت پول آن هستند بنابراین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه نسبت به پرداخت مطالبات کشاورزان توجه لازم را داشته باشند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس ادامه داد: قانونگذار در سال 1402 به درستی تلاش کرده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مکلف کنند تا یک داشبورد اطلاعاتی قوی در اختیار قرار دهد تا بتوان 180 هزار میلیارد تومان که در اختیار قرار دارد به درستی توزیع شود و بتوانیم امر محرومیت زدایی را محقق کنیم اما این اتفاق متأسفانه تا حدودی پیش رفت و عملا اجرا نشد.

وی با اشاره به ضرورت به روزرسانی سامانه‌ها و اطلاعات مناطق محروم تصریح کرد: پایگاه اطلاعات بهره‌مندی ایرانیان باید به طریقی باشد که معیاری برای توزیع اعتبارات در اختیار قرار دهد و تصویری از مناطق محروم ارائه کند.

رنجبرزاده افزود: برخی خانواده‌ها در دهک‌بندی‌ها در دهک 9 قرار می‌گیرند اما در حقیقت همچنان محروم هستند و در دهک‌ها 2 و 3 حضور دارند. در واقع برخی افراد در دهک‌های بالا قرار دارند در حالی که در دهک‌های پایین قرار دارند این ناهماهنگی باید برطرف شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 380840
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی

آخرین اخبار