خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/28 - 09:07
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : صحن
جباری در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی اطلاعات:

وزیر پیشنهادی اطلاعات شخصیتی فراجناحی است

نماینده مردم بندرلنگه در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی اطلاعات شخصیتی فراجناحی است که به هیچ حزب، گروه و جریان سیاسی تعلق ندارد و دیدگاه‌ها و عملکردش موید این موضوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، احمد جباری در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه، 28 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: در این برهه حساس و خطیر از تاریخ منطقه و مقابله با استکبار و صهیونیست‌ها، این برهه حساس که مصادف با جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی است بنده به عنوان نماینده‌ای از خطه جنوب و خلیج همیشه فارس ایران می‌خواهم از وزیر پیشنهادی یکی از وزارتخانه‌های مهم و حساس کشور که امنیت جامعه و کشور و حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، توسعه و بالندگی کشور به آن گره خورده است یعنی وزارت اطلاعات دفاع کنم.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس ادامه داد: وزیر پیشنهادی اطلاعات جناب حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل خطیب از برجسته‌ترین  و پرتجربه‌ترین چهره‌ها و شخصیتی است که کار خود را از کف سیستم اطلاعاتی شروع و در سطح ملی هم دارای مسئولیت بوده است.  

وی تصریح کرد: جناب آقای خطیب در دولت سیزدهم به عنوان وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران فعالیت داشتند و توسط دکتر پزشکیان رئیس جمهور محترم نیز به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت چهاردهم معرفی شدند چرا که با معیارها و ملاک‌های ارزشمندی که رهبر معظم انقلاب برای انتخاب وزرا اعلام فرمودند، تطابق داشت.

جباری افزود: باورمندی و پایبندی به اصول، ارزش‌ها و آرمان‌های بنیادین انقلاب اسلامی و گفتمان متعالی امامین انقلاب و قانون اساسی به عنوان یکی از معیارهای جناب آقای خطیب بوده است، ضمن اینکه وی از رزمندگان دوران دفاع مقدس است که در همان دوران در دفاع از کیان اسلام به افتخار جانبازی نائل شدند. علاوه بر آن ایشان برادر شهید والامقام نیز هستند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم یادآور شد: جناب آقای خطیب مسئولیت خطیر و کلیدی سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه را هم برعهده داشته است، یعنی همه فعالیت‌ و عملکرد وی بر ساختار اطلاعاتی کشور بوده است. همچنین جناب آقای خطیب شخصیتی فراجناحی است و به هیچ حزب، گروه و جریان سیاسی تعلق ندارد و دیدگاه‌ها و عملکردش موید این موضوع است کما اینکه برای ثبت‌نام نمایندگان موافق در مجلس به منظور دفاع از وی قریب 150 نماینده از اقوام و مذاهب مختلف اعم از کرد، بلوچ، ترکمن و ترک و شیعه و سنی و اقلیت‌ها‌ی دینی از اصولگرایان و اصلاح طلبان، مستقلین و پایداری ها برای دفاع از برنامه‌هایش ورود پیدا کردند.

جباری یادآور شد: جناب آقای خطیب قائل به انسجام اسلامی، وحدت و وفاق ملی در پیکره نظام و چهارچوب سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و رویکردهای رئیس جمهور محترم هستند./

پایان پیام

  • کد خبر : 382419
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار