خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/27 - 18:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
داداشی در مخالفت با برنامه و سوابق وزیر ارتباطات:

وزیر پیشنهادی ارتباطات باید با مافیای فیلترشکن مقابله کند

نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: اینترنت گران و بی‌کیفیت به دست مردم می‌رسد و در کنار این مردم باید هزینه فیلترشکن را نیز پرداخت کنند و باید وزیر با مافیای فیلترشکن مقابله کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ولی داداشی در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه، 27 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مشکلات زیادی در حوزه ارتباطات داریم، در روستاها دچار مشکلاتی نظیر عدم آنتن‌دهی مناسب هستیم و مردم مشکلاتشان را به ما مطرح می‌کنند و اکثر اماکن گردشگری دسترسی مناسبی به آنتن‌دهی موبایل ندارند.

نماینده مردم آستارا در مجلس ادامه داد: آقایی هاشمی باید بگویند آیا برای حل این مشکلات برنامه جدی دارند، مناطق صعب‌العبور ما با مشکل آنتن‌دهی مواجه‌اند و در مواقعی که حوادثی برای فردی رخ می‌دهد امکان ارتباط با نیروهای امدادی وجود ندارد. بر اساس سیاست های کلی نظام و بر اساس برنامه باید دسترسی به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات و فیبرنوری تکمیل شود و وزارت ارتباطات به عنوان یک وزارتخانه پشتیبان در همه حوزه‌ها مسئول حل این مسئله است اما متأسفانه شاهد آن هستیم که تمام امکانات در تهران متمرکز شده است و چه کسی پاسخگو است.

وی ادامه داد: روستاها با مشکل اینترنت مواجه‌اند و مراکز استان‌ها تنها دسترسی مطلوب به امکانات و زیرساخت‌ها دارند و این بی‌عدالتی مردم را آزار می‌دهد و وزارت ارتباطات باید بگوید چه برنامه‌ای برای حل این موضوع دارد. همچنین قطع سامانه‌های تجارت و گمرک میلیاردها تومان به تجار ضرر وارد می‌کند و این مسئله به اشتغال و اقتصاد لطمه جدی وارد کرده است.

داداشی تصریح کرد: تقسیم فیبرنوری در کشور نیز عادلانه نیست و مردم از اینترنت پرسرعت محروم هستند. همچنین اینترنت گران و بی‌کیفیت به دست مردم می‌رسد و در کنار این مردم باید هزینه فیلترشکن را نیز پرداخت کنند و باید وزیر با مافیای فیلترشکن مقابله کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 382400
کلمات کلیدی
صادق حسینی توسل
خبرنگار

صادق حسینی توسل

آخرین اخبار