خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/27 - 09:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
اسحاقی تذکری؛

وزارت جهاد کشاورزی بازار زرشک و زعفران را کنترل کند

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس گفت: وزارت جهاد کشاورزی نسبت به قیمت و کنترل بازار زرشک و زعفران اقدام کند و ورود جدی داشته باشد و اجازه ندهد دلالان وارد شوند و باعث متضرر شدن زرشک کاران شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سلمان اسحاقی در تذکری در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 27 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری گفت: به فصل برداشت زرشک و زعفران نزدیک می‌شویم، زرشک کاران ما هر دو سال به خاطر اینکه با شاخه زرشک برداشت می‌شود اقتصاد و معیشت آنها مرتبط است از شما درخواست دارم این اولین آزمون وزارت جهاد و کشاورزی است تا بتواند سرمایه اجتماعی دولت و وزارت را ارتقا دهد، وزارت جهاد کشاورزی نسبت به قیمت و کنترل بازار زرشک و زعفران اقدام کند و ورود جدی داشته باشد و اجازه ندهد دلالان وارد شوند و باعث متضرر شدن زرشک کاران شوند.

وی افزود: شنیده می‌شود که ارز 4200 تومانی و 28500 تومانی و در حقیقت ارز دولتی حذف شود و قطعا حذف این ارز غیر منطقی است و باعث می‌شود سفره مردم کوچک شود. در دهه 90 گوشت، مرغ و برنج از سفره مردم حذف کردیم، بنابراین مبادا اجازه دهیم این اتفاق صورت گیرد.

علی نیکزاد ثمرین که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: آقای دبیری معاون امور مجلس ریاست جمهوری، وزیر جهاد کشاورزی و رییس کمیسیون کشاورزی درخواست دارم، زعفران کاران، زرشک کاران، برنج کاران و سیب زمینی کاران را دریابید. نباید به این گونه باشد که علیرغم اینکه این عزیزان با همه زحماتی که می‌کشند و زراعت را انجام می‌دهند اما ما قیمت تمام شده را به آنها نپردازیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 383505
کلمات کلیدی
حمیدرضا اسکندری
خبرنگار

حمیدرضا اسکندری

آخرین اخبار