خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/21 - 13:46
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : صحن
نجابت در تذکر شفاهی؛

نجابت: مفاد قانون شفافیت قوای سه گانه باید اجرا شود/حاجی بابایی: مجلس در حال آماده سازی فرآیند اجرایی آن است

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده مردم شیراز در مجلس در مورد اجرای مفاد قانون شفافیت قوای سه گانه تاکید کرد که مجلس در حال آماده سازی فرآیند اجرایی آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، روح الله نجابت در نشست علنی امروز (یکشنبه، 21 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، با انتقاد از اینکه صهیونیست ها در آخرین اقدامشان مدرسه ای را در فلسطین اشغالی هدف قرار دادند، گفت: صدها انسان بی گناه مجروح و شهید شدند، مجامع جهانی کجا هستند.

وی از رئیس جمهور برای ارائه لیست وزرای پیشنهادی تشکر کرد و ادامه داد: در این رابطه انتظار بیشتری داشتیم، در میان وزرا، وزرای شایسته ای وجود دارد، البته برخی نیاز به بررسی صلاحیت دارند و همچنین برخی از آن ها سابقه درخشانی ندارند و احتمالا در رأی اعتماد دچار چالش شوند.

نماینده مردم شیراز در مجلس در تذکری به دولت و مجلس، گفت: قانون شفافیت قوای سه گانه تصویب و ابلاغ شد و مفاد آن باید اجرا شود و هیات دولت و هیات رئیسه مجلس باید در این رابطه دقت کرده و اهتمام لازم را داشته باشند.

نجابت با اشاره به پرستارانی که در شیراز مطالباتشان را دنبال می کنند، افزود: به عنوان نماینده مردم در دولت گذشته سوالی را در مورد تعرفه گذاری پرستاری و همچنین مشکلات این قشر از وزیر بهداشت مطرح و در کمیسیون مربوطه با حضور وزیر بهداشت بررسی شد اما پاسخ های وزیر قانع کننده نبود و سوال به صحن علنی ارجاع شد که نوبت به بررسی آن نرسید؛ موضوع تعرفه گذاری، فوق العاده شغل و میزان اندک پرداخت اضافه کاری از جمله مواردی است که مورد اعتراض این قشر قرار دارد و ضروری است وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و بیمه ها معوقات دانشگاه علوم پزشکی را پرداخت کنند تا بتوانند مطالبات پرستاران را پرداخت کنند. البته با توجه به موازین حقوقی و اخلاقی خدمت به بیماران نیازمند اورژانس نباید تعطیل شود که شامل بخش عمده ای از پرستاران نیست، اجازه این کار را ندادند بنابراین ضروری است سازمان های ذیربط و دستگاه های مسئول باید پیگیری کنند که این موضوع تبدیل به چالش ضد امنیتی نشود. تمامی و قاطبه پرستاران به ویژه پرستاران شهر شیراز دلسوز هستند.

وی یادآور شد: میزان تسهیلات فرزندآوری اندک بوده و نیاز است دولت جدید در این رابطه تدبیر کند.

حاجی بابایی که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: قانون شفاف سازی ابلاغ شده و مجلس در حال آماده سازی فرآیند اجرایی آن است./

پایان پیام

  • کد خبر : 381966
کلمات کلیدی
گل زری  فرخنده بخش
خبرنگار

گل زری فرخنده بخش

آخرین اخبار