خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/20 - 12:30
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : صحن
اسحاقی در اخطار قانون اساسی:

نبود سدها در استانهای مرزی باعث برون رفت آب به سمت کشورهای همسایه شده است

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس ضمن انتقاد از مفاد گزارشی که وزیر نیرو ارائه داد، نبود بندها و سدها در استانهای مرزی را عامل هدررفت آب و خروج آن به سمت کشورهای همسایه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سلمان اسحاقی در نشست علنی امروز یکشنبه 20 خرداد ماه مجلس شورای اسلامی در قالب اخطار قانون اساسی خطاب به وزیر نیرو گفت: در گزارشی که ارائه دادید به این نکته اشاره شد که صنعت برق را توسعه دادید الان سوال می کنم و شما باید به گونه ای پاسخ دهید که برای مردم مشهود باشد ، آیا خاموشی که برای مشترکان خانگی کم شده است در این شرایط آیا خاموشی در صنایع سیر نزولی یا صعودی دارد؟ یک میلیون مشترک که اشاره کردید کجا اضافه شده است؟ آیا زیرساخت های لازم برای این میزان افزایش ظرفیت فراهم شده است؟

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس یادآور شد: زمانی ما می توانیم صحبت از توسعه صنعت برق کنیم که برنامه ریزی درستی صورت گرفته باشد اینکه در تابستان اعلام کنیم که یک روز خاموشی در سطح مشترکان منازل نداشتیم و از سوی دیگر خاموشی صنایع وسعت یابد هنر نیست.

وی تصریح کرد: این که برق موتور چاه های کشاورزی در زمان استفاده از آب برای آبیاری محصولاتشان را خاموش کنیم هنر نیست وقتی کشاورزی اعلام می کند برق خانه ما را قطع کنید اما برق چاه موتور را خاموش نکنید تا بتوانیم از آب زیرزمینی که نمی‌توانیم آن را ذخیره کنیم، استفاده کنیم، هنر نیست.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم خاطرنشان کرد: زمانی شما می توانید در مورد توفیقات خود در وزارت نیرو صحبت کنید که در استانهای مرزی برای استفاده از ظرفیت آب و برق درست برنامه ریزی کنید. اینکه در استان ما زمان خاموشی برق موتور چاه‌های کشاورزی را به دلیل ناترازی افزایش می دهید از سوی دیگر آب در این استان مرزی ذخیره نشده و به کشور همسایه می رود هنر نیست. بنابراین لازم است برای استانهای مرزی برنامه ریزی کنید چرا که کشاورزان با این روش اقتصاد و معیشت یک ساله خود را از دست می دهند.

وی افزود: شما بدون برنامه یک دستورالعمل در کلان کشور ایجاد می کنید و تمام استانها را مکلف می کنید که اجرا کنند اما از سوی دیگر نمی‌گویید که ناترازی برقی را که ایجاد کردید کنترل و صرفه جویی کنید در این شرایط موتور چاه‌های کشاورزی می سوزد، این خسارت را چه کسی باید جبران کند؟

اسحاقی خطاب به وزیر نیرو گفت: فرمودید مردم در دشت‌های ممنوعه صرفه جویی کنند من از طرف مردم از شما عذرخواهی می کنم که باعث شدند حضرتعالی به زحمت بیفتید و تذکر دهید

وی افزود: ما بارها گفتیم در یک سری استانهای مرزی به دنبال ایجاد بندها و سدها باشید گفتید این مربوط به وزارت جهاد کشاورزی است چرا که آبخیزداری محسوب می شود و این در حالی است که در ماه‌های گذشته میلیون‌ها لیتر آب از خراسان جنوبی خارج شد و به کشور همسایه رفت چرا که یک بند وجود نداشت. امسال چه برنامه‌ای دارید./

پایان پیام

  • کد خبر : 379317
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار