خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/22 - 12:57
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : صحن
نخعی راد در تذکر شفاهی:

مشهد به عنوان شهر ملی تلقی شود/سهم سه استان خراسان 35 کیلومتر آزادراه است

نماینده مردم مشهد در مجلس، گفت: استان خراسان رضوی سی و مین استان در جاده و راه‌های ارتباطی است و سهم این استان و دو استان خراسان جنوبی و شمالی تنها 35 کیلومتر آزادراه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی اصغر نخعی راد در نشست علنی امروز ( دوشنبه 22 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، گفت: در ابتدای سخن ضایعه پرواز اردیبهش و شهادت شهید خدمت آیت الله رئیسی و همکاران ارجمند ایشان را تسلیت عرض می‌کنم، همه ما نمایندگان ملت قهرمان ایران هستیم و حوزه های انتخابیه صرفا برای سهولت انتخاب و استفاده از ظرفیت آحاد ملت تعیین شده است، بنابراین همه نمایندگان به عنوان نماینده ملت نباید اجازه دهند بودجه کشور به صورت نامتوازن و متناسب به نزدیکی به شهرها به مرکز کشور توزیع گردد اما متاسفانه همانگونه مقام معظم رهبری فرمودند نقطه ضعف مدیریت کشور تاکنون در توزیع ثروت و فقدان عدالت اجتماعی متناسب با آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس، ادامه داد: استان خراسان رضوی علی رغم اینکه میزبان امام مهربانی ها است و هر سال بیش از 20 میلیون نفر از هموطنان به شهر مشهد مقدس به منظور زیارت در مناسبت‌های مختلف حضور می یابند، استان خراسان رضوی سی و مین استان در جاده و راه‌های ارتباطی است و سهم این استان و دو استان خراسان جنوبی و شمالی تنها 35 کیلومتر آزادراه است درحالی که استان‌های واقع در مرکز کشور صدها کیلومتر آزادراه دارند.

وی افزود: در سرانه‌های دیگر نیز استان خراسان رضوی و دیگر استان های شرقی در محرومیت به سر می‌برند و علی رغم اینکه سالانه بیش از 20 میلیون نفر از هموطنان در شهر مشهد مقدس حضور می‌یابند و این امر مستلزم میهمان نوازی و ضرورت توان مدیریت استان برای اداره مطلوب استان است ولی متاسفانه سرانه‌های خدماتی و عموما سرانه‌های  بهداشتی پایین است و امکان خدمت رسانی به زوار فراهم نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همکاران تایید می‌کنند که باید استان خراسان رضوی و شهر مشهد مقدس به عنوان شهر ملی تلقی گردد و بودجه زیارت برای این استان به عنوان اینکه شهر مشهد مقدس مطعلق به همه آحاد ملت است تهیه و تامین گردد.

نخعی راد عنوان کرد: استان خراسان رضوی به عنوان استان کشاورزی شناخته شده اما  به دلیل فقدان آن و کشاورزی ضعیف استان عدم طرح‌هاس صنعتی در طول چهل سال بعد از انقلاب این استان در این خصوص نیز رنج می‌برد. باتوجه به حضور دو وزیر نیرو و جهاد کشاورزی در صحن مچجلس لازم است در خصوص کشاورزی استان دو نکته  را مطرح کنم.

وی ادامه داد: وزارت نیرو در خصوص چاه‌های کشاورزی دو مشکل برای کشاورزان خراسان رضوی ایجاد کرده است، زمانی که دبی آب چاه‌های کشاورزی گرفته  و در پروانه ثبت می‌شود وزارتخانه نیرو دبی آب را کاهش می‌دهند./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 379441
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار