خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/28 - 12:22
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
علیپور در نطق میان دستور:

مجلس یازدهم در طول چهارسال فرصت خدمت با برکت خود افتخار مدال انقلابی بودن را از مقام معظم رهبری دریافت کرد

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم در طول چهارسال فرصت خدمت با برکت خود افتخار مدال انقلابی بودن را به واسطه تصویب قوانین کاربردی و موثر در بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم از مقام معظم رهبری دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمد علیپور در جلسه علنی صبح امروز(سه شنبه، 28 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تقدیر از اقدام غرور آفرین دلاورمردان نیروهای مسلح بالاخص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر دشمن صهیونیستی گفت: مردم شریف استان آذربایجان غربی از بدو پیروزی انقلاب از ماکو شمال استان تا تکاب در جنوب استان همواره در مقابل گروهک های ضد انقلاب و تجزیه طلب از جمله حزب منحله دموکرات، کوموله، پژاک و سایر گروهک ها با تقدیم هزارن شهید مثل جواد قنبری ها اولین فرمانده سپاه ماکو، شهید بهزاد دربندی ها شهید نادر علیزاده ها، مهدی امینی ها، حیدرزاده ها،آخوندزاده ها و شهید میلاد میرزایی ایستادند و با نثار جان خود از وطن خویش پاسداری کردند وهنوز هم باب شهادت در آذربایجان غربی مفتوح است.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس یازدهم ادامه داد: آذربایجان همواره دژ نفوذناپذیر اسلام و انقلاب بوده و از محبان اهل بیت می باشند واین شعار اصلی ماست" آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی"، " آذربایجان جانباز رهبرینن آیریلماز". مردم شریف آذربایجان غربی از اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی با مجاهدت های مرحوم حجت الاسلام حسنی نماینده فقید حضرت امام و رهبری در آذربایجان غربی همواره در خط رهبری امامین انقلاب بوده وخواهد بود لذا در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بعلت عدم بررسی دقیق صلاحیت ها، بداخلاقی برخی کاندیداها و عدم نظارت بر رفتار آنها در ایام تبلیغات انتخاباتی در حق مردم شریف آذربایجان غربی جفا شد.

وی اضافه کرد: آن جمله مشهور حضرت امام (ره) که فرمودند" میزان رای ملت است" یعنی باید به رای مردم احترام گذاشت و بنده بر همین اساس علی رغم اکثریت مطلق ترک  ها به نتیجه آرای صندوق احترام گذاشته و به منتخب محترم مردم شهرهای ماکو، چالدران، شوط و پلدشت تبریک عرض نموده و در خدمتگزاری به مردم شریف آرزوی توفیق دارم . انتصاب تبلیغات تفرقه افکنانه و ضد امنیت ملی و پان ترکیستی به هیچ وجه زیبنده مردم آذربایجان غربی نمی باشد.

علیپور افزود: مجلس یازدهم در طول چهارسال فرصت خدمت با برکت خود افتخار مدال انقلابی بودن را به واسطه تصویب قوانین کاربردی و موثر در بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و با نظارت دقیق و تاثیرگذار و همراهی توام با تعامل مثبت با دولت محترم و پرهیز از وارد شدن به مسائل حاشیه ای و ویژگی های خاص فوق از جمله ساده زیستی از مقام معظم رهبری دریافت کرد.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم با نصب العین قرار دادن دغدغه های اصلی مردم و مقام معظم رهبری با متمرکز شدن به وظیفه اصلی مجلس یعنی قانونگذاری با اولویت مسائل اقتصادی مسیر خدمتگزاری برای دولت محترم جهت حل مشکلات معیشتی فراهم کرده است و برخی جریانات و افراد مجلس را ناکارآمد ارزیابی نمی کنند که البته دور از انصاف می باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس بیان کرد: کارکرد هر نماینده از طریق چگونگی حضور در جلسات علنی مجلس و کمیسیون ها و پیگیری مطالبات مردم با ارتباط گیری با وزرا و مسئولین استانی ارزیابی می گردد. اینجانب با حضور فعال در صحن های علنی و مشارکت  در بحث ها و مذاکرات با تایید هیات رئیسه جز افراد فعال مجلس بوده و در طول خدمت 4 ساله خود مطالبه های اصلی چهارشهرستان مدنظر قرار داده و پیگیری امورات اساسی حوزه انتخابیه ام بودم.

علیپور اظهار کرد:  یکی از مطالبات اساسی مردم منطقه پیگیری و اخذ ماده 23 و ردیف ملی برای پروژه های بزرگراه حوزه انتخابیه و مسیر ترانزیتی و تکمیل کننده کریدور غرب و شرق و جنوب به شمال کشور بوده که در بودجه 1401 محقق شد. این مسیر منتهی به بزرگترین پایانه مرزی یعنی بازرگان می شود که در سنوات گذشته مورد غفلت قرار گرفته بود.

وی بیان کرد: پیگیری های متعدد و اخذ اعتبار برای تکمیل پروژه تصفیه خانه فاضلاب ماکو از طریق ماده 56 که  چندین سال به علت عدم تخصیص اعتبار لازمه نیمه کاره مانده بود و هم اکنون پروژه در حال اجرا است. پیگیری دستگاه ام آر آی برای بیمارستان فجر ماکو و کمک به تهیه و نصب آن در بیمارستان فجر در حال حاضر به مردم شریف ماکو، چالدران، شوط و پلدشت ارائه خدمت می نماید.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: پیگیری و تکمیل پروژه سد کرم آباد و دشت ناز و پیگیری و کمک به اخذ اعتبار برای تکمیل پروژه های آبیاری تحت فشار در ماکو، شوط و پلدشت و تکمیل پروژه سد کرم آباد قریب 20 هزار از اراضی شهرهای پلدشت را آبیاری می کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 377280
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی