خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/20 - 11:51
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
حسینی در نطق میان دستور:

مجلس دوازدهم بدنبال حل مشکلات اقتصادی مبتنی بر تجربه، تخصص و مقتضیات خاص اقتصاد ایران باشد

نماینده مردم تنکابن، عباس آباد ورامسر در مجلس گفت: مجلس دوازدهم برای حل مشکلات اقتصادی باید بدور از هرگونه فضای هیجانی مبتنی بر تجربه و تخصص و مقتضیات خاص اقتصاد ایران باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ سید شمس الدین حسینی در جلسه علنی امروز( یکشنبه 20 اسنفدماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تقدیر از ملت ایران بجهت شرکت در انتخابات 11 اسفند گفت: حضور شما در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به رغم وجود دشواری های امروز نشانه حساسیت به فردایی بهتر است. بی شک شما شایسته فردایی به مراتب بهتر هستید.

نماینده مردم تنکابن، عباس آباد ورامسر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قریب یک دهه تورم دو رقمی بالا نرخ بالای بیکاری و نرخ ناچیز رشد اقتصادی حکایت از آن دارد که حل مشکلات اقتصادی کماکان در اولویت حکمرانی و مجلس دوازدهم باشد لذا اهتمام و نظارت بر اجرای درست قوانین مصوب چون قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، قانون جهش تولید مسکن، قانون جهش تولید دانش بنیان و قانون تامین مالی تولید و زیرساخت ها برای حل مشکلات یاد شده ضروری است.

وی افزود: طرح های جدید برای حل مشکلات اقتصادی باید بدور از هرگونه فضای هیجانی مبتنی بر تجربه و تخصص و مقتضیات خاص اقتصاد ایران باشد. اگرچه مجلس شورای اسلامی محل تنوع و تضارب آرا سیاسی است لیکن باید بکوشیم برایند آن بهبود حال و روز و رفاه مردمان ما باشد. تلاش کنیم عملکرد مان امید بخش مشارکت بیشتر مردم  در انتخابات آتی باشد.

حسینی بیان کرد: آنچه را که از حضور مردم در پای صندوق های رای استنباط می کنیم آن است که آنها پاسدار اصلاح و بهبود امور حکمرانی هستند لیکن آنچه را که نباید از نظر بپنداریم آن است که بخش قابل توجهی از مردم اپای صندوق رای نیامند این را بیش از آنکه به پای آنها بگذاریم، باید به پای خودمان بگذاریم.ما هستیم که باید شرایط را بگونه ای فراهم کنیم تا حضور مردم حداکثری باشد پس فرصت را مغتنم بشماریم تا برای فردای بهتر مردمان تلاش کنیم و با طرح و برنامه های جدید، امید بخش آینده ای بهتر برای یکایک آنها باشد. باید به خاطر داشته باشیم که ما نماینده همه ملت ایران هستیم چه آنانی که به ما رای دادند و آنهایی که پای صندوق های رای حاضر نشدند.این عملکرد ماست که میزان مشارکت مردم در صحنه های سیاسی و اجتماعی را تعیین خواهد کرد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم در تذکری خطاب به وزیر نیرو گفت: از وزارت نیرو می خواهم که روند اجرای پروژه های مهم انتقال آب را در شهرستان پیگیری کند. سه شهرستان حوزه انتخابیه در شهرهای مختلف به رغم وجود منابع آبی فراوان، دچار تنش آبی هستند لذا خواستار آن هستم که روند اجرای پروژه انتقال آب به سه شهرستان تنکابن، رامسر و عباس آباد که عملیات اجرایی آن اخیرا آغاز شده است تقویت کند.

وی اضافه کرد: پروژه جمع آوری و تصفیه آب فاضلاب شهرستان های غرب مازندران از محل وام بانک توسعه اسلامی به تصویب رسیده است لیکن پرداخت اقساط معوق با همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی می تواند این پروژه را عملیاتی کند. برنامه های وزارت نیرو برای تامین و پایداری انرژی برق باید آغاز شود.

نماینده مردم تنکابن، عباس آباد ورامسر در مجلس  یازدهم در تذکری خطاب به وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای تکمیل آزاد راه تهران – شمال جدیت بیشتری خرج دهد. آزاد راه چالوس- عباس آباد- تنکابن و رامسر که تمام مجوزهای آن صادر شده است را با تشکیل کنسرسیوم مربوطه عملیاتی کند.انتظار می رود با مدیریت صحیح از انسدادهای پی در پی آزادراه تهران – شمال که سبب زحمت مردم می شود، جلوگیری کند. ترمینال فرودگاه بین المللی رامسرتکمیل و سیستم ناوبری جدید آن را نصب کند.

وی در تذکری خطاب به وزیر بهداشت ودرمان اظهار کرد: حال که عملیات ساختمانی بیمارستان فوق تخصصی قلب تنکابن به اتمام رسیده است با تکمیل تجهیزات و نیروی انسانی برای افتتاح آن اقدام کند. از وزارت بهداشت انتظار می رود که برای استقرار عملی دانشکده علم پزشکی و خدمات درمانی و بهداشتی غرب مازندران که بیش از یک سال از مجوز آن می گذرد اقدام کند.

حسینی در تذکری خطاب به وزیر کشور گفت: تقاضا می شود برای استقلال عمل و اثربخشی فرمانداری ویژه تنکابن که به ویژه به سبب فاصله 250 کیلومتری حوزه انتخابیه ام از مرکز سیاسی استان مازندران قرار دارد ، تدبیر و اقدام کند. برای جبران و ترمیم خسارات و خرابی های ناشی از سیل اخیر در شهرستان عباس آباد اقدام کند و با استفاده از اعتبارات ملی برای مدیریت پسماند حوزه انتخابیه ام بکوشد.

وی در تذکری خطاب به رییس سازمان امور اداری و استخدامی بیان کرد: انتظار دارم با شناخت درست از مقتضیات منطقه از جمل ه بعد جغرافیایی برای استقرار ساختار مناسب فرمانداری های ویژه بخصوص در شهرستان تنکابن که قریب 250 کیلومتر از مرکز استان فاصله دارد و همینطور استقرار دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی غرب مازندران در عمل به قانون بودجه اقدام کند.

نماینده مردم تنکابن، عباس آباد ورامسر در مجلس یازدهم در تذکری خطاب به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: در خصوص ایجاد سایت موزه ایزگامدشت در رامسر اقدام کند و با ابلاغ نقشه اصلاحی باغ 33 هکتاری رامسر، راه را برای آغاز عملیات اجرایی مجمتع فرهنگی این شهرستان باز کند.

وی در تذکری خطاب به وزیر کشور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی و دستگاه های اجرایی ادامه داد: تقاضا دارم که برای استقرار و استقلال ادارات در شهرستان عباس آباد اقدام کنند./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 376354
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی