خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/27 - 09:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
صباغیان بافقی در تذکری:

قطعی مکرر برق چاه‌های آب، کشاورزی را نابود کرده است

نماینده مردم بافق در مجلس از قطعی مکرر چاه‌های آب کشاورزی انتقاد کرد و خواستار رسیدگی وزارت نیرو به این موضوع شد تا در سال آینده تداوم نیابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی صبح امروز(سه شنبه، 27 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با بیان اینکه قطعی برق چاه های آب کشاورزی خسارات جبران ناپذیری را به کشاورزان وارد کرده است، گفت: وزارت نیرو تلاش دارد برق منازل را قطع نکند اما باعث شده کشاورزان سرمایه خود را از دست بدهند.

نماینده مردم بافق و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه محصول پسته در برخی مناطق تا 40 درصد و سایر محصولات کشاورزی در برخی مناطق تا 60 یا 80 درصد خسارت دیده است، عنوان کرد: غیر از خشکسالی و سرمازدگی، قطعی برق چاه های آب، کشاورزی به ویژه در حوزه پسته را نابود کرد و این اتفاق دامن گیر سایر محصولات همچون خرما نیز شده است.

وی افزود: قطعی برق باعث شد چاه های آب دچار مشکل شود و موتور آنها بسوزد. همچنین کارخانجاتی داشتیم که با 32 روز قطعی برق کلا تعطیل شد در حالی که 800 نفر کارگر داشت.

عضو مجمع نمایندگان استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: تابستان سال آینده نیز بالاخره می آید و همچنان این معضل پابرجا است از این رو لازم است دولت و وزارت نیرو از هم اکنون این موضوع را برای سال آینده مدیریت کنند چرا که کشاورزان نمی توانند تداوم این شرایط را در سال های متمادی تحمل کنند و باید تدبیر شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 383494
کلمات کلیدی
فائزه ظهیری
خبرنگار

فائزه ظهیری

آخرین اخبار