خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/22 - 11:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
اوسطی در تذکر شفاهی:

فقط دو درصد از مطالبات گندمکاران کردستانی پرداخت شده است

نماینده مردم قروه در مجلس با انتقاد از عدم پرداخت به موقع پول گندم خریداری شده از کشاورزان عنوان کرد: کشاورزان کردستانی نزدیک به یک میلیون تن گندم مازاد بر نیاز را تحویل مراکز خرید دادند اما از حدود 15 میلیارد تومان مطالبه فقط دو درصد آن پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، پرویز اوسطی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 22 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی گفت: پرداخت به موقع و کامل پول گندم خریداری شده از کشاورزان پرتلاش کشور در سال مهار تورم و رشد تولید حداقل انتظاری است که از دولت وجود دارد.



نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس ادامه داد: جای بسی خوشحالی است که کشاورزان کردستانی نزدیک به یک میلیون تن گندم مازاد بر نیاز را تحویل مراکز خرید دادند اما از حدود 15 میلیارد تومان مطالبه فقط دو درصد آن پرداخت شده است. این مسئله موجب بی‌انگیزگی کشاورزان در سال زراعی آینده خواهد شد.



وی خطاب به وزیر صمت اضافه کرد: انتخاب شرکت نیمه دولتی الیتک به عنوان شرکت نمونه انتخاب درستی نیست چرا که شرکت مذکور علیرغم دریافت صدها میلیارد تومان منابع مالی دولت و مردم از طریق شرکت فولاد کردستان در عمل با برنامه زمانبندی بسیار فاصله داشته و بررسی عملکرد این شرکت در سایر مناطق کشور حاکی از ضعف مدیریت این شرکت است.



اوسطی تصریح کرد: از وزیر صمت انتظار می‌رود به وضعیت نابسامان شرکت الیتک و حقوق از دست رفته مردم منطقه رسیدگی کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر بهداشت و درمان گفت: عدم اجرای پروژه 168 تختخوابی که قرار است جایگزین بیمارستان فرسوده شهرستان قروه شود و کمبود شدید نیروی انسانی و همچنین ضعف تجهیزات و امکانات در کنار بی‌برنامگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از جمله مشکلات حوزه انتخابیه بنده بوده که قابل قبول نیست و تضییع حقوق مردم در این زمینه مبرهن و واضح است لذا باید غفلت‌های صورت گرفته جبران شود./




پایان پیام


  • کد خبر : 366487
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار