خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/20 - 12:52
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
سرویس : صحن
راستینه هفشجانی در نطق میان دستور:

عملیات وعده صادق قدرت نظام اسلامی را به نمایش گذاشت

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس گفت: عملیات وعده صادق قدرت نظام اسلامی را به نمایش گذاشت، این عملیات تنها در زمانی امکان پذیر شد که رییس دولت فاصله میدان و دیپلماسی را برداشت، در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت رژیم وحشی و کودک کش اسراییل تردید نکرد و از بازوان قدرتمند نظام همچون حاج قاسم به نیکی دفاع کرد و دفاع از حقوق ملت را به برجام گره نزد و نشان داد که مهمترین مولفه رییس دولت اسلامی صادق الوعد بودن در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ احمد راستینه هفشجانی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز یکشنبه بیستم خرداد ماه مجلس شورای اسلامی گفت: سپاس خداوندی را که سخنوران از ستودن آن عاجزند. رحمت خدا بر امام امت که راه متنعم شدن از خوان کرم الهی را بر ملت های جهان کشود و سلام بر امام خامنه ای عزیز که با هدایت های حکیمانه اش ضرورت ولایت فقیه در نظام اسلامی را معنا بخشید و در فقدان رییس جمهور، ملت را به ساحل آرامش هدایت نمود. سلام بر شهیدان خدمت بویژه رییسی عزیز که رجایی زیست و بهشتی شد.فرصت اولین نطق مجلس دوازدهم در استانه تشکیل دولت چهاردهم را مغتنم شمرده و به پاس قدرشناسی از ملت بویژه مردمان با غیرت چهارمحال و بختیاری که با رای اعتماد مجدد خود فرصت خدمت را فراهم ساختند، با توسل بر آستان مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها و امام هشتم در هشت پرده به مهمترین مولفه های تشکیل دولت اسلامی می پردازم.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرده اول بیان کرد: خدامند متعال هدف از ارسال رسل را رشد مردم بیان می کند که در آن سطح رشد، خود مردم برای برپالیی عدالت قیام کنند. گرچه عدالت و مبارزه با فساد لازم  ملزوم یکدیگرند و نسبت فساد در میان کارگزاران جمهوری اسلامی درمقایسه با بسیاری از حکومت ها بسی کمتر است ولی حتی آنچه هست غیر قابل قبول است. گرچه کسب ثروت مورد تششویق است اما تبعیض در توزیع منابع عمومی و ویژه خواری و مدارا با فریبگران اقتصادی بشدت ممنوع است.امروز قیام مردم برای برپایی عدالت، انتخاب یک رییس جمهور عدالتخواه فسادستیز است.

این نماینده مجلس در دوره دوازدهم در بیان پرده دوم ادامه داد: آرمان بزرگ انقلاب خمینی ایجاد تمدن نوین  اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی است لذا مهمترین مولفه دولت اسلامی توجه به مستضعفین و پابرهنگان است. آنها که در برابر مستکبرین می ایستند و رنج فقر و محرومیت سبب نشده که از پشتیبانی نظام اسلامی پشیمان شوند.

وی به پرده سوم اشاره کرد و گفت: خداوند متعال ربا را حرام و جنگ با خود و رسول خود معرفی نموده و نبی مکرم اسلام نه قسمت از ده قسمت رسیدن به رضایت معبود را کسب روزی طاهر تبیین می نماید و حسین علیه السلام فرمانده جبهه حق خطاب به فرمانده جبهه باطل، علت اختلاف درک و معرفت را نه استدلال و منطق و نه شرایط و نسبیت معرفت شناسی، بلکه طهارت وعدم طهارت معاش می داند.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس در بیان پرده چهارم افزود: اقتصاد بازار از سال 1776 توسط اقتصاددانان عمدتا انگلیسی و یهودی آغاز شد. در اقتصاد بی رحم بازار، تولیدکنندگان ضعیف تر هر عرصه در رقابت با تولیدکنندگان قوی تر، شکست خورده و در نهایت به استخدام قدرتمند ترین ها در می آیند. نرخ ربا تنظیم کننده کلیه بخش های اقتصادی می باشد. همه کشورهای جهان ترغیب و یا به نحوی وادار به داد و ستد و تجارت آزاد در دهکده جهانی می شوند و در این رقابت همواره شکاف بین دو گروه حاصل این نوع اقتصاد یعنی اقلیت مستغنی و اکثریت مستضعف را هر روز بیشتر می سازد.

راستینه اضافه کرد: به تدریج اقتصاد بازار زیربنایی ترین سطح نظریه اجتماعی غرب می شود و فرهنگ و سیاست کشورها براساس آن تعیین می شود. حفظ اختلاف فاحش قدرت مالی مالکان کارت های اقتصادی، فقط اکثریت مردم را به بردگی اقتصادی نمی کشد، بلکه برای دوام و حفظ این فاصله، بردگی و چیره شدن فرهنگی و سیاسی را نیز دنبال می کند.

این نماینده مجلس در دوره دوازدهم به پرده پنجم اشاره کرد و گفت: امام خمینی نظام اسلامی را در امتداد هدف بعثت انبیا بنا می گذارد تا سایه آن زمینه رسیدن بشر به سعادت نهایی فراهم شود. امام خمینی برای تحقق این امر مقدس، بر مبنای فرهنگ دین، روش های مدیریت غرب را در اداره اجتماع ناصواب دانسته و بر مولفه های مدیریت اسلامی صحه گذاشت.

وی در بیان پرده ششم اضافه کرد: عملیات وعده صادق قدرت نظام اسلامی را به نمایش گذاشت، این عملیات تنها در زمانی امکان پذیر شد که رییس دولت فاصله میدان و دیپلماسی را برداشت، در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت رژیم وحشی و کودک کش اسراییل تردید نکرد و از بازوان قدرتمند نظام همچون حاج قاسم به نیکی دفاع کرد و دفاع از حقوق ملت را به برجام گره نزد و نشان داد که مهمترین مولفه رییس دولت اسلامی صادق الوعد بودن در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس به پرده هفتم اشاره کرد و اظهار داشت: شهید جمهور اهمیت جمهور را با سفر به اقصا نقاط ایران و  رفتاری مملو از اخلاق، صداقت و تکریم ملت به نمایش گذاشت و تمام شعارهای دروغینی که به نام مردم و به کام احزاب و گروه های سیاسی مرسوم بود را فرو ریخت. بت تمدن دموکراسی ظاهر فریب غرب را با حماسه سازی در خدمت به مردم در هم شکست. غم و غصه محرومین و مستضعفین و یافتن راه و مسیری برای نجات اقتصاد مردم شب و روز را از او گرفت و به استقبال خطر تا پای جان رفت.

وی در بیان پرده هشتم گفت:امروز لیبرالیسم جهانی، یک زمین بازی در زمینه اقتصاد برای ما طراحی نموده  است که آثار آن توزیع ثروت ناعادلانه و معاش غیر طاهر است. نظام اقتصاد آزاد همچون موریانه از درون پایه های فرهنگ و سیاست ما را می خورد، لذا حتی اگر رییس جمهوری سرکار بیاید یا مجلسی تشکیل شود که به ظواهر فرهنگ و سیاست ملتزم باشد اما از تحقق اقتصاد به نحو اسلامی غفلت بورزد، لیبرالیسم هراسی از این دولت و مجلس نخواهد داشت زیرا که عدم طهارت معیشت، شناخت و ضایقه جامعه را تا حد تقابل با امام معصوم پیش می برد. وقتی می گویند به علم اقتصاد برگردید منظورشان پذیرفتن الزامات اقتصاد بازار آزاد و نسخه های تحمیلی تجارت آزاد جهانی است.

این نماینده مجلس در دوره دوازدهم اظهار داشت: وعده صادق مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم به یمن این اعداد مبارک فتح آخرین سنگر یعنی تحقق اقتصاد مقاومتی و حذف اقتصاد لیبرالی با حرکت به سوی مدل اقتصاد مردمی در برابر اقتصاد آزاد و دولتی، حذف ربا از اقتصاد، تحقق مردمی سازی به جای خصوصی سازی تغییر قوانین اقتصادی به نفع توده مردم، جبران شکاف های عادلانه ایجاد شده از شوک های قیمتی و جبران عدالت توزیع منابع اولیه قبل از تولید خواهد بود.

راستینه بیان کرد: مردم، رییسی عزیز را که مظهر شعارهای انقلاب اسلامی شد، شاخص و معیار انتخاب خود قرار خواهند داد، آنها که خود را ادامه دهنده راه شهید عزیز می دانند با اتخاذ یک تصمیم انقلابی نشان دهند که همچون پیشوای خویش، شیفتگان خدمتند و نه تشنگان قدرت. آرای ملت را به سمت اصلح فرا بخوانند تا نوید دهنده استمرار حرکت در راه تشکیل دولت اسلامی باشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 379326
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار