خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/23 - 16:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
در تذکر شفاهی

عزیزی: حضور معاونان پارلمانی در جریان بررسی برنامه هفتم در رأی نمایندگان تاثیرگذار است/ذوالنوری: ورود معاونین خارج از ساعت 12 تا 14 مجاز نیست

نماینده مردم شیراز در مجلس یازدهم گفت: حضور معاونان پارلمانی در جریان بررسی برنامه هفتم در رأی نمایندگان تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ابراهیم عزیزی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه 23 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: از ابتدای بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه قرار شد از ورود معاونین پارلمانی و برخی مدیران دولت به صحن و محوطه بیرون جهت پیشگیری از انجام برخی اقدامات که در رأی نمایندگان اثرگذار است، جلوگیری شود.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم ادامه داد: این مهم در حالی است که متاسفانه مشاهده می شود در برخی موارد خود اعضای هیات رئیسه به دلیل سوگیری که در برخی موضوعات دارند، این تصمیم و مصوبه هیات رئیسه را زیر پا می گذارند، به عنوان مثال امروز معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی در صحن حضور یافته و با یک یک نمایندگان صحبت کرد که این امر اشکال دارد، یا باید همه بیایند یا این رویه درست نیست.



وی تصریح کرد: ما به هیات رئیسه رأی داده ایم تا امانتدار باشد و نظم امور را اجرایی کند، بنابراین باید این موضوع به اعضای هیات رئیسه تذکر داده شود.



حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: با توجه به اینکه بنده اکنون مدیریت جلسه را به دست گرفته ام، باید بگویم من بیگناهم و این امر با بنده ارتباطی ندارد. در این میان باید یادآور شد مصوبه هیات رئیسه یک توافق است نه مرّ قانون، لذا آیین نامه اجازه می دهد افراد وارد شوند؛ در این راستا هیات رئیسه تصمیم گرفته مدیریت کند.



وی ادامه داد: باید اذعان کرد خود وزرا می توانند حضور داشته باشند، اما معاونان پارلمانی ورودشان ممنوع شده است، همچنین دکتر قالیباف با رئیس جمهور توافق کرده اند برای اینکه تاثیرگذاری روی رأی نمایندگان صورت نگیرد، خود دولت به وزرا بگوید که در مجلس حضور نیابند.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان با برخی از بدنه دولت کار دارند و با توجه به شرایط اگر دسترسی به معاونان پارلمانی وجود نداشته باشد، امور مختل می شود، لذا ورود آنها از ساعت 12 الی 14 ظهر مجاز شده است. اگر خارج از ساعت یاد شده حضور داشته باشند، این ایراد وارد است./



پایان پیام

  • کد خبر : 369876
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار