خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/30 - 11:45
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : صحن
وحیدی در نطق میان دستور:

عدم پرداخت پول گندم کاران از سوی برخی از مدیران غیر قابل قبول است

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس با تاکید بر پرداخت مطالبات گندم کاران گفت: عدم پرداخت پول گندم کاران از سوی برخی از مدیران غیر قابل قبول است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  محمد وحیدی در نشست علنی امروز(دوشنبه 30 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت:  اگر اربعین یکی از مصادیق مهم « واعدوا لهم من استطعتم من قوة» شهدای مدافع حرم در راس آنها سردار دلها حاج قاسم عزیز با خون پاک خویش این مسیر نورانی در عصر حاضر تجلی بخشید و بر قدرت و قوت جبهه مقاومت اسلامی افزوده و بعنوان رسانه ای پر قدرت و حقیققی تما دنیا را متوجه این حرکت بسیار نجات بخش در بشریت امروزی نموده است.



نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس ادامه داد: اربعین از راه می رسد و دوباره رستاخیر خیره کننده  ای از اجتماع بزرگ در کمال اخلاص و ایثارگری با وحدت مثال زدنی در محبت امام حسین (ع) شکل می گیرد. این ثروت بی نظیری است که دنیا از آن بی بهره است و باید بر آن آثار هنری بسیاری تولید گردد.پیام اربعین در مسیر ظهور معنا پیدا خواهد کرد و مقدمه ای است که همه جامعه را حسینی و مهدوی خواهد نمود.عاملان قرآن در آن عزت می یابند و قدرت جبهه مقاومت اربعینی مانع از تکرار بر نیزه رفتن قرآن ناطق خواهد شد.



وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعنوان بزرگترین نهاد انقلابی افتخارآفرین برخاسته از مردم و کنار مردم که ضمن مبارزه دایم با دشمنان در سازندگی، خدمت ومحرومیت زدایی در صف اول قرار دارد و ریاست محترم مجلس شورای اسلامی با هوشمندی و کمک به دولت در خدمتگزاری و محرومیت زدایی در بودجه سنواتی با تقویت قرارگاه امام حسن (ع) زمینه اجرای پروژه های بزرگی را در محرومیت زدایی در بخش رفع تنش آبی در روستاهای کشور، راه های روستایی، آموزش، بهداشت و مسکن محرومین فراهم نموده اند و امیدواریم با رویکردی که دولت و مجلس همواره در مسیر و تحت فرمایشات مقام معظم رهبری گام برمی دارند، اگر عده ای غافل و جاهل از داخل و خارج در پی ایجاد اختلاف و شهبه هستند در این زمان حساس بدانند تمام مردم این کشور در یک کشتی هستیم و اجازه مرزبندی و جداسازی را نمی دهیم .



وحیدی گفت: جوانان این مرز و بوم پسران و دختران مسلمان و مومن این کشور همه باهم همدل و همسو هستند و اجازه چند قطبی سازی را در جامعه نخواهیم داد. در این مسیر از ریاست محترم مجلس  که بیان در رفتار و کردار خویش همدلی و ایجاد اعتماد عمومی را سرلوحه قرار داده و تمام تلاش را برای انجام وظایف قانونی مجلس معطوف داشتند و اولویت اقتصاد و معیشت مردم و برنامه پنج ساله هفتم را سرلوحه امور مجلس قرار دادند، کمال تشکر را دارم.



این نماینده مجلس در دوره یازدهم خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: برای آنکه با اقتدار نیروهای ناکارآمد را غربال نموده و موتور وزارت را باقدرت روشن نموده اید، تشکر کنم البته انتظار داریم با برخورد با مافیای خودور، زمینه واردات خودرو را  فراهم کنند و مقابل زیاده خواهان بایستند.



وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: انتظار داریم با محوریت قراردان برنامه سند تحول بنیادین در خصوص تغییر در ساختار مدیران ناکارآمد ستادی با گذشت چندین ماه با کمک دولت به عدم پرداخت دوساله پاداش بازنشستگان و صدور احکام رتبه بندی آنها و تحقق فوق العاده ویژه معلمان، خدمتگزاران و سرایداران و پایان دادن و زمینه سازی فوری برای حل مشکل مهرآفرینان و اصلاح احکام رتبه بندی معلمان را فراهم نموده وبه حفظ سرمایه معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان اهتمام ببخشند.



نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس خطاب به وزیر علوم و تحقیقات گفت: مواظب باشید شکل گیری سازمان سنجش جدید و تقویت بنگاه های دانشگاه های غیر دولتی و انتفاعی نانجامد. ضمن اینکه اثر کنکور ناشی از سوابق تحصیلی و تضعیف سازمان سنجش منجر نگردد که اعتماد مردم بر کنکور سراسری کاهش نیابد.



وحیدی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی بیان  داشت: چگونه به کشت قراردادی روی می آورید که پول گندم گندم کاران را نداده اید و وام های استان های خشکسالی را امهال ننموده اید و از رنج و درد کشاورز و دامدار نکاسته اید. در این خصوص ایجاد شایعه کمی اعتبار پیش بینی شده در بودجه برای پرداخت مبلغ گندم کاران از سوی برخی از مدیران غیر قابل قبول است. رییس سازمان برنامه و بودجه عوض شده ولی دولت که تغییر نکرده است. در بودجه 104 همت قطعی برای این موضوع منظور شده است و بندهایی هم در بودجه پیش بینی شده است که اگر قانون بودجه اصلاح نشد باید چوبش را کشاورز نخورد. آیا تامین نان مردم وظیفه دولت نیست که باید پول گندم را بدهد. چه داخلی و چه وارداتی باشد. اگر خرید خارجی بود باز هم عده ای می گفتند که دولت دولت پول ندارد؟



وی خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: وقتی بصورت رسمی حسابی اعلام می شود و حساب های متعددی برای خرید فیلترشکن ها در فضای مجازی باز می گردد وهزاران میلیارد تومان از سرمایه های مردم در این مسیر جابجا می شود، این منفعت برای چه کسانی است؟  شما هم اکنون خلاف آنچه در زمان رای اعتماد گفتید، رفتار می کنید. شما بایستی توان خود را بر ارتباطات صحنه بین المللی و تمرکز بر سرورهای می گذاشتید نه  اینکه با فیلترشکن صورت مسئله ها را پاک کرده و فشار را بر مردم وارد کنید.



نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: چرا برای کاهش ارزش پول ملی فکری نکرده اید؟ شما محور اقتصاد و دولت هستند و مواظب باشید مولدسازی هم به میدان جدیدی برای منفعت طلبی ها تبدیل نشود./



پایان پیام

  • کد خبر : 367118
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار