خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/22 - 11:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
نصیبی در تذکر شفاهی:

ضرورت پرداخت خسارات باغداران و کشاورزان رستم و ممسنی

نماینده مردم رستم و ممسنی در مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: : در بحث خسارت بارش تابستان 1401 خسارت این باغداران و مزارع پرداخت نشده که بحث 1402 و بارش اردیبهشت 1403 نیز به آن افزوده شده، چه جوابی دارید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ‌ملت، امید نصیبی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 22 خردادماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود گفت: میانگین تحصیلکرده‌های ممسنی و رستم بالاتر از میانگین استانی و کشوری است، در ممسنی بزرگترین   تاکستان دیم کشور بالغ بر 18 هزار تاکستان وجود دارد، اقتصاد این دو شهرستان کاملا بر پایه کشاورزی است اما متأسفانه بیش از 20 سال است که سد پارسیان که مهمترین مسئله برای برون‌رفت از این جریان برای به جریان انداختن کشاورزی این دو شهرستان و حتی شهرستان‌های اطراف بود، به فراموشی سپرده شده است.

نماینده مردم رستم و ممسنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی  کانال‌های آبی که قرار بود در راستای تسهیل و تقسیم این آب‌ها به مزارع پایین دست این سد یا تخریب شده یا عمر مفید آن به پایان رسیده و یا اصلا کارایی ندارد.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در بحث خسارت بارش تابستان 1401 خسارت این باغداران و مزارع پرداخت نشده که بحث 1402 و بارش اردیبهشت 1403 نیز به آن افزوده شده، چه جوابی دارید؟ بنده چه جوابی داشته باشم در مقابل کشاورزان دست پینه بسته ممسنی و رستم که 3 سال گذشته و خسارتی پرداخت نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم گفت: علیرغم بحث بزرگترین تاکستان کشورهیچ صنایع تبدیلی وجود ندارد و اگر قرار بود اقدامی صورت گیرد با موانع مختلفی از منابع دولتی مواجه شده است، قیمت گندم گلایه‌های کشاورزان را در پی داشته است و همیشه پایین‌تر از حدی بوده که هزینه‌بر است.

وی ادامه داد: لایروبی انهار و پوشش آنها جهت جلوگیری از تبخیر آب صورت نمی‌گیرد، نهاده‌های دامی کشاورزی با توجه به 4 فصل بودن ممسنی و رستم به موقع به دست کشاورزان نمی‌رسد، کارخانه قند ممسنی و رستم که مربوط به زمان قبل بوده، 20 سال است تعطیل شده و علیرغم وعده رئیس جمهور شهید مسئولان محترم اقدامی انجام نداده‌اند./

پایان پیام

  • کد خبر : 379422
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار