خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/22 - 10:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
صمصامی در تذکری شفاهی عنوان کرد

ضرورت توجه در سیاست‌گذاری های اقتصادی به تولید و سفره و معیشت مردم

نماینده مردم تهران در مجلس دوازدهم خطاب به وزیر جهاد کشاورزی با انتقاد از حذف ارز ترحیجی برخی کالاها بر ضرورت توجه در سیاست‌گذاری های اقتصادی به تولید و سفره و معیشت مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ حسین صمصامی در نشست علنی امروز سه شنبه ( ۲۲ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: شما حذف ارز ترجیحی را بعنوان یکی از اقدامات مثبت خود نام می‌برید حالی که توجه ندارید که حذف ارز ترجیحی چه مسائل و مشکلاتی را در زندگی و معیشت مردم ایجاد کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دوازدهم ادامه داد: در یک ماه اخیر با توجه به مصوبه 2 اردیبهشت 1403 دولت، شکر بیش از ۵۰ ٪ قیمت در بازار افزایش پیدا کرده است و در خصوص حبوبات که شما فرمودید ارز ترجیحی آن را حذف کردید بیش از ۵۰٪ قیمت افزایش پیدا کرده و به همین جهت قیمت کالاها افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: افزایش قیمت حذف این کالاها باعث می شود که  فشار تولید کننده برای حذف ارز ترجیحی برنج نیز اتفاق بیافتد و اگر بخواهد به همین صورت باقی بمان،  قیمت در سبد مصرفی مصرف‌کنندگان ایرانی بیش از ۱۵۰ هزار می‌شود بنابراین باید در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی توجه به تولید و سفره و معیشت داشته باشیم.

صمصامی بیان کرد: یکی از مسائل مهم و اساسی بحث سفره مردم است. چرا شما توجه به این مسائل ندارید و صرفا موضوع حذف ارز ترجیحی را بدون توجه به اثراتش در سفره مردم مطرح می کنید./

پایان پیام

  • کد خبر : 379415
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار