خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/15 - 17:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
"بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور"

صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی ساماندهی می شوند

نمایندگان مردم در مجلس به منظور افزایش بهره وری صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی، با ادغام، اصلاح ساختار و کاهش تعداد و تنوع این صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی در طول برنامه موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر (شنبه 15 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند (ث) ماده 33 این لایحه با 144 رأی موافق، 8 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 192 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.



براساس بند (ث) ماده 33 لایحه مذکور؛ برای کوچک سازی و افزایش اثربخشی نظام آموزش، پژوهش و فناوری بخش کشاورزی و بازتعریف نقش دولت و افزایش نقش بخش غیردولتی، ساختار سازمانی، وظایف و اختیارات سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) و مؤسسات تحقیقاتی و پژوهشی وزارت جهاد کشاورزی را برای ایفای کارکردهای مدیریت خلاق، توسعه و انتشار فناوری و نوآوری، بازطراحی و تا پایان سال اول برنامه به تصویب شورایعالی اداری برساند.



همچنین در ادامه نمایندگان به بررسی بند (ج) ماده 33 لایحه برنامه هفتم توسعه پرداخته و آن را با 134 رأی موافق، 23 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 192 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.



براساس بند (ج) ماده 33 لایحه مذکور؛ برای افزایش بهره وری صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی، با رعایت ضوابط و مقررات مربوط نسبت به ادغام، اصلاح ساختار و کاهش تعداد و تنوع صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی (موضوع ماده (17) قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب سال 1389) اقدام نماید.



تبصره– دولت مکلف است با هدف رساندن نسبت کفایت سرمایه بانک کشاورزی به حداقل هشت درصد (%8) اعتبار لازم جهت افزایش سرمایه نقدی بانک مزبور را در لوایح بودجه سنواتی پیش بینی نماید. بانک کشاورزی موظف است حداقل معادل پنج برابر افزایش سرمایه مزبور را به بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت نماید./



پایان پیام

  • کد خبر : 369372
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار