خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/01 - 11:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
"بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور"

شورای عالی زیارت تشکیل می‌شود

نمایندگان مجلس مصوب کردند به منظور توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ زیارت و اتخاذ تصمیمات هماهنگ در امور فرهنگی، اجتماعی، زیربنایی و زیرساخت‌های مربوط به امور زائران شورای ملی زیارت به شورای عالی ارتقاء یابد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت؛ نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز(چهارشنبه، یکم آذرماه ) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با ماده الحاقی 11 و بند (ت) ماده 8 این لایحه موافقت کردند.



بر اساس ماده الحاقی 11 این لایحه؛ به منظور توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ زیارت و اتخاذ تصمیمات هماهنگ در امور فرهنگی، اجتماعی، زیربنایی و زیرساخت‌های مربوط به امور زائران (داخلی و خارجی) شورای ملی زیارت به شورای عالی ارتقاء می‌یابد. دبیرخانه این شورا در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر می‌گردد.



وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است با همکاری وزارتخانه‌های کشور، راه، میراث فرهنگی، امور خارجه و اقتصاد برنامه جامع زیارت مشتمل بر تسهیل امر زیارت امور فرهنگی و اجتماعی زائر و بهبود ارتقاء زیرساخت‌های لازم را ظرف 6 ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه و به تصویب شورای عالی زیارت برساند.



همچنین دولت مکلف است سند جامع حج را با همکاری نماینده ولی فقیه در حج تهیه و نسبت به اجرایی نمودن آن اقدام قانونی را به عمل آورد.



در بند (ت) ماده 8 این لایحه نیز آمده است؛ بانک مرکزی در رابطه با موسسات اعتباری از اختیارات ذیل برخوردار است:



1- الزام سهامدار عمده (مالک واحد) متخلف به کاهش میزان سهام از طریق واگذاری تمام یا بخشی از سهام تحت تملک خود در مهلت مقرر



تبصره- در صورت عدم واگذاری سهام مورد نظر در مهلت مقرر، تمامی حقوق و اختیارات مالکانه سهامداران متخلف سلب و به صندوق ضمانت سپرده‌ها واگذار می‌گردد.



2- الزام  به افزایش سرمایه از جمله از طریق انتشار و فروش سهام جدید به اشخاص ثالث بدون نیاز به تصویب مجمع عمومی و در صورت لزوم با سلب حق تقدم سهامداران



3-  تبدیل مطالبات حال شده سهامداران عمده به سرمایه



4-  تبدیل بخشی از سپرده‌های عمده به سرمایه



5- تبدیل بدهی‌های غیرسپرده‌ای به سهام



6-  فروش یا انتقال تمام یا بخشی از دارایی‌ها و بدهی‌ها با انتقال تمامی تضمین‌ها و تعهدهای مربوطً عینا به بانک یا مؤسسه اعتباری غیربانکی دیگر یا شرکت‌های مدیریت دارایی‌های بانکی./




پایان پیام


  • کد خبر : 371970
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار