خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/15 - 14:29
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
شریعتی:

رقابت بدون نقد رقیب ممکن نیست/مردم با امیدواری به آینده فرصت بیشتری به جریان انقلابی داده‌اند

نماینده مردم تهران در مجلس، با بیان اینکه مردم با امیدواری به آینده فرصت بیشتری به جریان انقلابی داده‌اند و به جزییات رفتار ما دقت دارند تاکید کرد که رقابت بدون نقد رقیب ممکن نیست اما متاسفانه در مواردی مرز نقد و تخریب رعایت نشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مالک شریعتی نیاسر در نشست علنی صبح امروز(سه‌شنبه،15 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: خداوند متعال را برای نعمت فرصت دوباره خدمت به مردم شاکرم و از اعتماد مجدد مردم شریف تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس تشکرمی‌کنم؛ به ویژه اهالی مناطق محروم حاشیه جنوب غرب تهران.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از رهبر حکیم انقلاب که از ابتدای امسال، انتخابات را هدایتگری کردند سپاسگزارم. از تمام متصدیان امر انتخابات، مجریان مردمی و وزارت کشور، ناظران مردمی و شورای نگهبان، عوامل انتظامی و امنیتی، رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی، نامزدها به ویژه رقبا، جریان‌ها و احزاب فعال تشکر می‌کنم و به تمام منتخبین مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تبریک گفته و آرزوی توفیق خدمت دارم و 11 اسفند 1402 را به تمام دشمنان این مردم و معاندین این آب و خاک تسلیت عرض می‌کنم.

وی تصریح کرد: پس از ماه‌ها بمباران تبلیغاتی دشمنان انقلاب و معارضان جبهه انقلابی و از سر گذراندن فتنه پاییز 1401 و با وجود اجرای بزرگترین عملیات مشترک تخریبی و تحریمی انتخابات از داخل و خارج، حفظ میزان مشارکت در انتخابات 11 اسفند، تقریبا مشابه 4 سال گذشته جهاد بود.

شریعتی تاکید کرد: مفهوم تثبیت نرخ مشارکت در انتخابات آن است که اولا مردم مثل همیشه صف خود را از بدخواهان جمهوری اسلامی جدا می‌دانند و ثانیا مردم ضمن گله‌مندی از وضع موجود، به آینده امیدوارند و نور ایمان و امید دردلشان زنده است.

وی افزود: همزمانی تثبیت نرخ مشارکت با اعلام« نه بزرگ» مردم به نماد اقتصادی دولت گذشته نشان داد مردم درک عمیقی از ریشه مشکلات اقتصادی امروز خود دارند و فرصت چهار ساله مجلس انقلابی یازدهم و دو و نیم ساله دولت مردمی سیزدهم را برای رفع کامل اثرات مخرب گذشته کافی ندانسته‌اند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مردم مصوبات خوب مجلس یازدهم و برخی نتایج مفید آن را دیده‌اند؛ مردم اصلاح رویکرد دولت سیزدهم را به ویژه در کشیدن ترمز دستگاه تخریب اقتصادی دیده‌اند؛ اما این‌ها را کافی ندانسته و با امیدواری به آینده فرصت بیشتری به جریان انقلابی داده‌اند.

وی افزود: اما تثبیت نرخ مشارکت، یک پیام دیگر هم دارد. رقابت درونی جریان انقلاب، هیچ تاثیری در افزایش نرخ مشارکت ندارد و چه بسا، عامل ایجاد اختلاف و نقار و تخریب مشارکت نیز می‌شود. توزیع و پراکندگی آرای مردم تهران با وجود حفظ نرخ کلی مشارکت مشابه سال 98، باعث شد تا منتخبین دور اول با پشتوانه رای کمتری راهی مجلس دوازدهم شوند.

شریعتی بیان کرد: نکته دیگر آنکه رقابت، جنبه‌های ایجابی و سلبی را با هم دارد و عملا رقابت بدون نقد رقیب ممکن نیست؛ متاسفانه در مواردی مرز نقد و تخریب رعایت نشد؛ به ویژه نسبت به خدمات و دستاوردهای مجلس انقلابی یازدهم جفا شد و نقش کلیدی رییس محترم مجلس در آنها نادیده گرفته شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هیچ کس بدون عیب نیست و بنده از همه گناهکارتر و عذرخواه‌تر؛ اما متاسفانه تحقیر، اهانت، لجن‌پراکنی، لحن خصمانه، در اطراف همه جریان‌های رقیب در انتخابات، کم و بیش دیده شد و چارچوب‌های نقد منصفانه، عاقلانه و مسئولانه و اصول مطالبه‌گری مصلحانه، ناصحانه و چاره‌جویانه به صورت کامل رعایت نشد که امیدوارم در مرحله دوم بهتر شود و درون مجلس آینده، چارچوب‌ها و حرمت‌ها بیشتر رعایت شود.

شریعتی افزود: یک نکته هم خطاب به اصلاح‌طلبانی که با تحقیر حاضرین درعرصه رقابت را لیگ دسته 2 و 3 نامیدند. پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 96 در دیدار جوانان با رهبر انقلاب حضور داشتم که قریب به مضمون فرمودند:«برخی جوانان انقلابی گله می‌کنند که چرا همه را به مشارکت فرا می‌خوانم؟ بیا این هم نتیجه‌اش! من وظیفه‌ام افزایش مشارکت است، چون دشمن برای عدم مشارکت 90 درصدی هدفگذاری کرده؛ اما شما برای نتیجه مدنظرتان تلاش کنید!.»

وی گفت: در انتخابات 11 اسفند به وضوح دیده و اثبات شد که هر فرد و جریانی که بیشتر و حساب شده‌تر کار کرد و کم خطا ظاهر شد، بهتر نتیجه گرفت؛ موفقیت چشمگیر نمایندگان جوان و انقلابی مجلس یازدهم در استان‌ها در کنار پدیده جوان انتخابات تهران، شاهدی مهم براین مدعاست.

شریعتی تصریح کرد: درس مهم دیگر انتخابات 11 اسفند به ویژه در تهران، برای همه ما فعالان سیاسی، جریان‌ها، احزاب و جبهه‌ها بود تا اقبال و اعتماد مردم را پیش فرض نگیریم. مردم به جزییات رفتار ما دقت دارند و به ویژه در دوران حاکمیت فضای مجازی، نمی‌توان کوچکترین اتفاق را از چشم تیزبین مردم پنهان نگاه داشت. باید با مردم کاملا صادق و شفاف بود، توضیح داد و آگاهی آنها را به رسمیت شناخت.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم در مجلس دوازدهم با حفظ و تقویت نقاط قوت مجلس یازدهم و برطرف کردن نقاط ضعف آن، بالنده‌تر و قوی‌تر و عاقلانه‌تر از قبل در خدمت‌گزاری به مردم بکوشیم و نتیجه آن را در افزایش مشارکت مردم در انتخابات 1404 شاهد باشیم. ان شاءالله./

پایان پیام

  • کد خبر : 376204
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار