خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/20 - 13:08
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : صحن
عزیزی در نطق میان دستور؛

دولت پاسخ قانع کننده‌ای به گرانی‌ کالاهای اساسی بدهد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش بی رویه قیمت کالاهای اساسی، گفت: دولت ضمن بررسی علل و عوامل رشد قیمت کالاهای اساسی و افزایش بی رویه مایحتاج مردم و نابسامانی بازار ارز و سکه پاسخ قانع کننده‌ای به افکار عمومی هد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ابراهیم عزیزی در جلسه علنی امروز ( دوشنبه 20 فروردین ماه) در نطق میان دستور با سلام و درود خدمت مردم شریف ایران و تبریک فرا  رسیدن عید سعید فطر خدمت تمام مسلمان جهان، گفت: در مطلع کلام شهادت سرداران شهید زاهدی و همراهان را به ملت رشید ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم؛ شهادت پاداش تن خسته و مجروح آن سردار زاهد و عارف بود که در طول سالیان در میادین مختلف جهاد و مبارزه به دنبال آن می‌گشت.

نماینده مردم شیراز در مجلس شواری اسلامی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی تاوان سنگینی بابت جنایت خود پرداخت خواهد کرد، افزود: باید این رژیم مطمئن باشد که این وحشی‌گری‌ها سقوط و زوال‌ او را با سرعت بیشتری همراه خواهد کرد؛ رژیم و حامیان صهیونیستی بدانند که آزموده را آزمودن خطاست.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: همکاران گرامی رهبر انقلاب اسلامی سال 1403را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کرده است، بدون تردید تحقق بخشیدن این مهم مستلزم  پرهیز از شعار زدگی و اقدام و عمل مجدانه است، دولت و مجلس باید برای برداشتن موانع پیش روی مردم به ویژه بخش غیردولتی امکان ورود آنها به فعالیت‌های اقتصادی را فراهم کنند و یکی از شرط‌های آن تعطیل کردن شرکت‌های خصولتی و غیر شبه دولتی است.

عزیزی در ادامه به چند موضوع اولویت‌ دار اشاره و یاداور شد: دولت محترم ضمن بررسی علل و عوامل افزایش قیمت کالاهای اساسی و افزایش بی رویه مایحتاج مردم و نابسامانی بازار ارز و سکه پاسخ قانع کننده‌ای به افکار عمومی بدهد.

نماینده مردم شیراز عنوان کرد: دولت در سفرهای استانی به ویژه فارس تصمیمات و مصوباتی داشته به نظر می‌رسد اجرای برخی مصوبات نیازمند اراده جدی‌تر است به ویژه تامین مالی تعهدات این سفر امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: انتظار می‌رفت وزارت جهاد کشاورزی حمایت بیشتری از کشاورزان عزیز داشته باشد کاهش سهمیه سوخت آنان در سال جدید از سوی وزارت نفت، عدم تامین کود و سایر نیازهای کشاورزان با شعار سال رهبری مبنی بر افزایش مشارکت مردم در تعارض است.

وی خطاب به نمایندگان مجلس افزود: همکاران عزیز اساساً مصوبات مجلس باید برای حل مشکلات مردم باشد، مجلس باید بررسی نماید سرنوشت منابع تبصره ۱۸ و ۱۶ در سال ۱۴۰۲ به کجا انجامیده است و دولت باید حمایت خود را در واحدهای تولیدی جدی‌‍‌تر بگیرد.

عزیزی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: علت بی‌توجهی شما به مشکلات مدارس و اولیاء به ویژه در شهرهای بزرگ چیست؟ شهر بزرگ صدرا از چه جهت باید یک شهر ۳۰۰ هزار نفری با مشکلات این چنینی روبرو باشد، متاسفانه راه‌اندازی یک ناحیه آموزش و پرورش در کشور ۴ سال زمان لازم دارد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: انتظار می‌رود دولت اقتصاد متکی به دریا را جدی‌تر ببیند و موانع این اقدام را برطرف کند، برخی تعصبات محلی و سطحی نباید مانع بهره‌برداری استان‌های بزرگ کشور از ظرفیت سواحل و دریاها شود به ویژه اجرای مصوبات شورای عالی امنیت ملی امری بسیار ضروری و مورد انتظار است از دولت انتظار می‌رود نقشه راه خود را برای مدیریت اقتصادی کشور در حوزه‌های ارز، سود بانکی، بورس، بازار کالا و بازار سرمایه ارائه کند تا مردم تفاوت آن را با سایر نظریات اقتصادی ببینند.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی در یک اقدام عجولانه آزادراه شیراز-اصفهان را افتتاح کرد، در سفر دولت عرض کردیم که این پروژه آماده افتتاح نیست اما با اصرار دولت افتتاح شد، انتظار می‌رود وزیر راه و شهرسازی حداقل مشکلات بی‌شمار باقیمانده این پروژه بزرگ کشور را برطرف کند، اگر مسئولین و دولت به این مهم توجه کنند به فضل الهی شاهد اقدامات خوب پربار و رضایتمندی مردم خواهیم بود.

عزیزی با تبریک مجدداً به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر خاطرنشان کرد: آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای تمام همکاران عزیز را دارم و امیدوارم در مسیر باقیمانده همه با هم بتوانیم منشأ خدمت و تلاش برای مردم عزیز ایران اسلامی باشیم که سزاوار جدی‌ترین اقدامات از سوی مجلس و دولت هستند./

 پایان پیام

  • کد خبر : 376965
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان