خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/29 - 09:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
لاهوتی در صحن علنی؛

دولت سهم خود از ایران خودرو و سایپا را واگذار کند

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: دولت با واگذاری سهام اندک خود از ایران خودرو و سایپا اجازه دهد تا شرایط رقابتی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 29 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در مورد نحوه اجرای قانون ساماندهی خودرو و میزان تحقق احکام و الزامات قانونی آن، گفت: سهام دولت در ایران خودرو 7 درصد و در سایپا حدود 12 درصد است چرا دولت حاضر نیست این سهم را واگذار و شرایط را برای دیگر خودروسازان و بخش خصوصی فراهم کند. این سهم محدود باعث دخالت دولت شده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: من به توان آقای علی آبادی اعتقاد دارم، اجازه دهید در زمان شما واگذاری سهم دولت از ایران خودرو و سایپا صورت بگیرد و دولت های خود را از آن ها بیرون بکشند و بخش خصوصی را به عنوان عامل اثرگذار باید در نظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: قانون ساماندهی خودرو تصویب شد هرچند واردات خودرو با کارکرد زیر 5 سال نوعی توهین به ملت بود اما این خودروها نیز وارد نشد چرا از سرمایه گذاران خارجی استفاده نمی کنید تا شرایط رقابتی شود.

لاهوتی تصریح کرد: سالانه یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو نیاز داریم که 900 تا یک میلیون آن در داخل کشور تولید می شود، عرضه و تقاضا همخوانی ندارد و خودروسازان داخلی قیمت را بالا و کیفیت را پایین می آورند. در حال حاضر مصرف بنزین در هر 100 کیلومتر در کشوررهای اروپایی 3 لیتر و در ایران 8 لیتر است./

پایان پیام

  • کد خبر : 379656
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار