خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/29 - 10:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
اسحاقی در تذکری؛

دستگاه قضا در خصوص قتل هزاران نفر در کشور به مسئله خودروسازی ورود کنند

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: چرا امروز 100 هزار نفر از تولیدات داخلی متضرر هستند مجازات نمی شوند، این قتل عمد است، دستگاه قضا باید جرم انگاری کند و خودروسازانی که موجب قتل هزاران نفر و قطع عضو میلیون ها نفر می شوند ورود کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سلمان اسحاقی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 29 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری نسبت به خودروهای بی کیفیت گفت: جناب آقای علی آبادی ناظر به مقدمه ای که شما ارائه دادید یک سوال دارم تحول بنیادی در دستورکار وزارت صمت است و مورد تائید ما است. از همین مسئله کمال تشکر را دارم آیا این رویه که شروع کرده اید برای مردم مشهود و ملموس بوده است.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک سری رویه های ما از گذشته به صورت غلط بوده، به عنوان هیچ وزیری نیامده که این تعهدات مسئولیت اجتماعی، صنایع و معادن را با استفاده از ظرفیت های اجتماعی به نفع مردم به کار بگیرد، به فرض نمونه عرض می کنم شرکت فولاد شما یک ابرقدرت اقتصادی در وزارت صمت است در یک مجموعه کوچک چه بازه زمانی داشته است، حدود 7 هزار و 300 میلیارد تومان اجاره پرداخت می کند، از این سرمایه هیچ چیزی عاید مردم نشده است.

وی ادامه داد: آیا اقدامی صورت گرفته که این شرکت های سرمایه گذاری یک برکتی داشته باشند؟ آیا ورود جدی به بخش تسهیلات داشته اید؟ تسهیلات را به بخش صنعت سوق داده و صنایع کوچک را نادیده گرفته اید؟ همیشه به دنبال قدرتمندی صنایع بزرگ بوده اید بدون اینکه مردم ذینفع باشند.

اسحاقی تاکید کرد: چه نظارتی بر کیفیت تولیدات داخلی داشته اید؟ جناب آقای وزیر اصرار به این دارم که در رویه نادرست خود تجدیدنظر کنید، دستورالعمل هایی که در دولت تصویب شده و برگرفته از قانون و در جهت حمایت از تولیدات داخلی است را اجرایی کنید.

وی ادامه داد: کیفیت تولیدات داخلی امروز از قانون سوءاستفاده می کنند و مردم متضرر این مسئله هستند. این مسئله در حوزه بهداشت و حقوق نیز مشهود است، در حقوق ما قتل عمد و غیرعمد داریم، در حقوق مرتکب شونده جرم باید مجازات شود. چرا امروز 100 هزار نفر از تولیدات داخلی متضرر هستند مجازات نمی شوند، این قتل عمد است، دستگاه قضا باید جرم انگاری کند و خودروسازانی که موجب قتل هزاران نفر و قطع عضو میلیون ها نفر می شوند ورود کنند./

پایان پیام

  • کد خبر : 379670
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار