خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/30 - 10:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
قوامی در تذکری؛

دانشگاه ها باید بر اساس آمایش سرزمینی رشد کنند

نماینده مردم اسفراین در مجلس گفت: دانشگاه ها باید با در نظر گرفتن آمایش سرزمینی بر اساس نیازهای مناطق مختلف رشد کنند و در قطب تجاری، صنعتی و کشاورزی دانشگاه های مرتبط ایجاد شوند و این موضوع باید در برنامه های وزیر پیشنهادی علوم دیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هادی قوامی در نشست علنی صبح امروز (سه شنبه، 30 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری ناظر بر اصل 48 قانون اساسی جمهوری اسلامی، گفت: قانون اساسی بر رفع تبعیض و توسعه امکانات در مناطق مختلف تاکید دارد و امروز ما شاهد آن هستیم که در مناطق مختلف بیشترین بیکاری مربوط به تحصیل کردگان است لذا باید با این پدیده بر اساس توسعه عدالت مواجه بود.

وی افزود: دانشگاه ها باید با در نظر گرفتن آمایش سرزمینی بر اساس نیازهای مناطق مختلف رشد کنند و در قطب تجاری، صنعتی و کشاورزی دانشگاه های مرتبط ایجاد شوند و این موضوع باید در برنامه های وزیر پیشنهادی علوم دیده شود.

زارعی: طرح توانمندسازی دولت و حاکمیت میدری یک پروژه غیر بومی است

به گزارش خانه ملت در ادامه نشست علنی امروز مجتبی زارعی در اخطار آیین نامه‌ای با استناد ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس با بیان اینکه «در حین دفاعیه دکتر میدری وزیر پیشنهادی کار خلاف شأن مجلس عمل شد» اظهار کرد: ایشان نیم ساعت درباره سیاست طرح توانمندسازی دولت و حاکمیت صحبت کردند؛ من نمی‌گویم که چرا حین صحبت کردن دستان‌شان در جیب مبارک‌شان بود بلکه می‌گویم اساساً مبحثی که ایشان مطرح کردند یک پروژه غیر بومی بود؛ مجلس کارگاه آموزشی نیست و نمایندگان دانشجوی پروژه‌های اجتماعی نیستند.

وی با تأکید بر اینکه وزیر پیشنهادی کار باید مطابق با اصل ۱۰ قانون اساسی همه مباحث خود را مطابق با سیاست‌های کلی تنظیم کند، خطاب به احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای میدری مجلس دانشجوی جناب داگلاس نورث نیست بلکه مجلس مقنن و ناظر است و شما باید مطابق با سیاست‌های کلی، مباحث خود را در آن راستا ارائه دهید و باید مشخص شود مجلس می‌خواهد با برنامه پیشنهادی شما چه کند.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: مجلس نگهبان هوشیاری است تا سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری انقلاب که رئیس جمهوری محترم بارها بر آن تاکید کرده است، نقض نشود./

پایان پیام

  • کد خبر : 382603
کلمات کلیدی
صادق حسینی توسل
خبرنگار

صادق حسینی توسل

آخرین اخبار