خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/25 - 11:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
علیپور در تذکر شفاهی:

حقابه آب کشاورزان منطقه ماکو از سد ارس لحاظ شود

نماینده مردم ماکو در مجلس ضمن تذکر درخصوص لزوم تخصیص حقابه کشاورزان منطقه ماکو از سد ارس، بر خرید گندم کشاورزان حوزه انتخابیه از سوی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمد علیپور در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، 25 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن تشکر از وزیر نیرو برای تکمیل شبکه های پایاب در حوزه های انتخابیه گفت: دو سال است که کشاورزان حوزه انتخابیه از توابع پلدشت اجازه کشت ندارند، این در حالی است که بیش از 90 درصد درآمد روستاییان از کشاورزی است.



نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس یازدهم ادامه داد: آب کشاورزان از سد ماکو تامین می شد، اما به دلیل خشکسالی آب این سد فقط برای شرب اختصاص داده شده است، این در حالی است که در 500 متری برخی روستاها رودخانه ای جاری است، از این رو انتظار می رود اقدام جدی برای تامین آب روستاها از رودخانه ارس داشته باشید.



وی بیان کرد: خرید گندم تولیدی حوزه انتخابیه بنده با مشکل مواجه است، سیلو برای انبار گندم محدود است، انتظار می رود وزارت جهاد کشاورزی هرچه سریعتر در این خصوص تصمیم جدی اتخاذ کند، در نهایت نیز از سفر معاونت پارلمانی رئیس جمهور به منطقه آزاد باکو تشکر می کنم./



پایان پیام

  • کد خبر : 365007
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار