خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/23 - 11:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
سلیمی در تذکر شفاهی:

حداقل یک دهم قوانین کشورهای غربی در مدیریت فضای مجازی را داشته باشیم

نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به قوانین مصوب فضای مجازی در کشورهای غربی گفت: سوال من این است ما چرا حداقل یک دهم قوانین موجود در کشورهای غربی برای مدیریت فضای مجازی را نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 23 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با برشمردن قوانین کشورهای اروپایی و غربی در حوزه فضای مجازی گفت: در آمریکا 217 قانون برای مدیریت فضای مجازی وجود دارد و در فرانسه در سال 215 مصوب شد اگر کسی مطلبی خلاف در فضای مجازی منتشر کند، 48 ساعت فرصت برای اصلاح آن دارد.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس ادامه داد: در کشور انگلستان نیز در سال 2020 مصوب شد دولت اختیار تنظیم محتوای فضای مجازی را دارد، همچنین در آمریکا قانونی از حقوق کودکان در فضای مجازی دفاع می‌کند. سوال من این است ما چرا حداقل یک دهم قوانین موجود در کشورهای غربی برای مدیریت فضای مجازی را نداریم.



وی بیان کرد: این فضای بی‌در و پیکر مجازی ایمان، اعتقاد و امنیت روانی جامعه را مورد هجوم قرار داده است.



سلیمی با اشاره به تصویب قانون اختصاص 0.27 درصد از منابع مالیاتی به وزارت ورزش عنوان کرد: وزارت ورزش در چه حوزه‌ای این منابع را هزینه کرده، متأسفانه گزارشات درستی این زمینه به ما نمی رسد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: دستگاه‌های ذیربط نیز در زمینه دستکاری آزمون خلبانی شاه‌داماد رئیس جمهور قبل گزارش به مردم دهند، جان مردم مهم است.



وی افزود: همچنین دامداری در نراق با وجود قول وزیر سامان پیدا نکرده است، درآمد چند میلیاردی ناشی از فروش فیلترشکن‌ها به کجا می‌رود، وزیر ارتباطات توضیح دهد.



سلیمی یادآور شد: وضعیت آب شرب نیز در روستاهای حوزه انتخابیه به همراه وضعیت جاده‌ها به هیچ عنوان مناسب نیست./




پایان پیام


  • کد خبر : 366604
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار