خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/04 - 12:02
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : صحن
فروردین در تذکر شفاهی:

جاده مرگ شیراز – عسلویه همچنان قربانی می‌گیرد/ رئیس جمهور پاسخگو باشد

نماینده مردم فیروزآباد، در مجلس گفت: متأسفانه در روزهایی که باید مردم از تعطیلات نوروزی بهره‌مند می‌شدند شاهد از دست دادن جان عزیزانمان در جاده مرگ شیراز – عسلویه بودیم و همچنان ادامه دارد، امیدوارم که صدای این حقیر به گوش آنان که باید پاسخگو باشند به ویژه شخص رئیس جمهور برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی فروردین در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 4 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: عید نوروز را در حالی پشت سر گذاشتیم که متأسفانه در روزهایی که باید مردم از تعطیلات نوروزی بهره‌مند می‌شدند شاهد از دست دادن جان عزیزانمان در جاده مرگ شیراز – عسلویه بودیم و همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس خطاب به رئیس جلسه گفت: آقای مصری شما خودتان هم طعم محرومیت را چشیده‌اید و هم بازدید میدانی از آن منطقه داشته‌اید و شرایط را می‌دانید، نمی‌دانم چه زمانی قرار است این معضل همیشگی حل شود و ما نخواهیم هفتگی در مراسم تشییع جنازه عزیزانمان به خاطر ناامن بودن محور شیراز – عسلویه شرکت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تمام منابع کشور از این مسیر حمل و به مرکز کشور انتقال داده می‌شوند، تصریح کرد: ای کاش رئیس جمهور و وزیر مربوطه یک بار مسیر شیراز – عسلویه را با ماشین شخصی تردد می‌کردند تا بدانند درد ما چیست و برای چه داد می‌زنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: هفته گذشته متأسفانه یک خانواده 5 نفره در یک سانحه تصادف در همین مسیر در آتش سوختند، نمی‌دانم چه کسی باید جواب این عزیزان را بدهد.

فروردین تأکید کرد: بنده سوال‌های متعددی از وزرای سابق، اسبق و وقت انجام دادم و جوابی نشنیدم، برای رسیدگی به این محور بسیار حیاتی که روزانه شاهد تلف شدن جان عزیزانمان هستیم چاره‌ای جز طرح سوال از رئیس جمهور ندارم. شما نمایندگان مجلس هم مدیون هستید که در برابر حل مشکل محور شیراز – عسلویه بایستید و از حقوق این ملت دفاع کنید چرا که در برخی از این تصادفات همشهری‌ها و مردم حوزه‌های انتخابیه شما هم جان خود را از دست می‌دهند اما متأسفانه هیچ فریادرسی نیست.

وی تأکید کرد: پتروشیمی‌ها و شرکت‌های گاز عسلویه بلای جان عزیزان و هموطنان ما شده است اما هیچ فریادرسی نیست، امیدوارم که صدای این حقیر به گوش آنان که باید پاسخگو باشند به ویژه شخص رئیس جمهور برسد و تدبیری برای حل معضل جاده عسلویه – شیراز صورت گیرد./

پایان پیام

  • کد خبر : 377581
کلمات کلیدی
میرشکاری مطهره
خبرنگار

میرشکاری مطهره