خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/30 - 17:33
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : صحن
دکتر قالیباف در صحن مجلس؛

توزیع هرگونه برگه در صحن بدون اجازه هیات رئیسه خلاف آئین نامه است

رئیس مجلس شورای اسلامی در انتقاد به عدم توجه یکی از نمایندگان به آئین نامه در توزیع بروشور تاکید کرد که به هر حال در تبصره ماده 4 آیین نامه داخلی مجلس به طور روشن داریم توزیع هرگونه نامه، گزارش، بروشور و امثال آن در صحن مجلس طبق دستورالعملی خواهد بود که توسط هیات رئیسه تعیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عباس گودرزی در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه، 30 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: برخی بیان می‌کنند رای ندادن به وزیری از وزرای پیشنهادی به معنای برهم زدن وفاق و مخالفت با دولت محترم است، این اشتباه بلکه یک انحراف است و نباید اجازه داد چنین مباحثی در مجلس منتشر شود. امام (ره) فرمود مجلس در همه حال باید حرمت خودش را حفظ کند بنابراین ما مخلص دکتر پزشکیان هستیم اما ما هم در قبال ایران زمین و ملت وظیفه و مسئولیت داریم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: این یک شاخص است الی‌ابد و خط قرمزی که آقا فرمودند؛ کسانی که در فتنه مقابل عظمت ملت و افتخار و شکوه مردم سالاری دینی ایستادند و دشمنان این ملت را امیدوار کردند تبعا مجلس نمی‌تواند به آن ها اعتماد کند. چنین افرادی اعتقادی به مجاهدت برای حل مشکلات مردم ندارند.

وی تصریح کرد: هیات رئیسه باید مدافع نماینده مجلس باشد که خط قرمز فتنه را در مجلس بیان می‌کند، به والله دعوا برای چپ و راست نیست و بحث ما منافع ملی است اصلاح طلبی و اصولگرایی فحش سیاسی است.

گودرزی یادآور شد: بنده در دولت شهید رئیسی به پنج وزیر رای ندادم این حق مجلس است که آزادانه بررسی کند بنابراین اجازه انتشار این انحراف را ندهید.

وی افزود: آن کسی را باید میدان دار کرد که امین باشد، صادق باشد، متدین باشد و از بن دندان به جمهوری اسلامی معتقد باشد. امید به آینده و نگاه مثبت به افق، آن ها که افق به نظرشان تاریک است می‌گویند کاری نمی‌شود کرد نمی‌شود به آنها مسئولیت‌های اساسی و کلیدی داد، متشرع بودن یکی از معیارهای مهم است، اشتهار به پاکدستی و به صداقت یک معیار است نگرش ملی داشته باشید یعنی غرق در مسائل سیاسی و جناحی نباشید.

گودرزی تاکید کرد: این معیارها باید رعایت شود، هم رییس جمهور محترم، هم مجلس رعایت کند، عزیزی نگوید وزیری بیفتد یعنی ضد وفاق، ما مخلص رییس جمهور محترم و طرفدار وفاق هستیم.

علی‌اصغر زارعی در تذکر شفاهی خطاب به رییس مجلس گفت: شما فرد مهربانی هستید که تریبون حجت الاسلام باقری را قطع نکردید چرا که وی سه اتهام به مجلس محترم، رییس جمهوری محترم و همکاران وارد کردند، براساس اصل 67 قانون اساسی که مذاکرات و انتظامات مجلس را مطابق با آیین‌نامه داخلی مجلس تعیین می‌کند.

وی افزود: ایشان فرمودند که جناب مومنی را آورده‌اند که انتخابات بعدی را مهندسی کند و اتهام بعدی گروه انحرافی در مجلس وجود دارد که در حال طراحی است، اولا این اتهام به آقای رییس جمهور غیر قابل قبول است و دوم وزیر محترم که هنوز وزارت نکرده است چطور انتخابات بعدی را مهندسی کند و سوم انتخاباتی که هنوز برگزار نشده است چطور قبل از چهار سال آینده پیش بینی می‌کنید که بنا است در آن تقلب شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یادآور شد: این دوستان اصولگرا و اصلاح طلب اجازه بدهند نظریه آقای رییس جمهور درباره همبستگی ملی ظاهر شود و یک فرد متین، مومن و باتجربه که پیشنهاد وزارت کشور را در این شرایط سخت قبول کرده است فعالیت خود را آغاز کند، بنابراین نباید به خودمان اجازه دهیم از بلندگوهای عمومی شعار قوام ملی را زیر سوال ببریم.

زارعی تاکید کرد: از ریاست محترم مجلس انتظار داریم براساس آیین‌نامه داخلی این اتهاماتی که وارد شده است را پیگیری کند، ما نیازمند همبستگی ملی هستیم، اجازه دهید رییس جمهور کار خود را شروع کند اما متاسفانه دوستان افراطیشان می‌خواهند ایشان را پیاده کنند. اصلاح طلبان و اصولگرایان باید در یک سنگر به رییس جمهور کمک کنند. ظاهرا برخی دوستان انتظار غیر قابل قبول داشتند که آقای رییس جمهور یک فرد رادیکال را برای وزارت کشور منصوب کنند.

دکترمحمدباقر قالیباف خطاب به عباس گودرزی گفت: جنابعالی به عنوان مخالف صحبت کردید، قطع هم بکنیم می گویید قالیباف جناحی عمل کرد، این روشن است که نباید این اتفاق می افتاد، خواهش می کنم دوستان این را رعایت کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای زارعی به نکته ای اشاره کردند، بله من توضیح دادم صحبت جناب آقای باقری تمام شد اشاره کردم نه خلاف قانون اساسی و نه خلاف قانون جاری است طبیعتا هم اگر نکته ای باشد حتما نمایندگان می توانند اعتراض بکنند. این باز روال و بحث دارد ولی مجلس برای این است که در چارچوب قانون افراد حرفشان را بزنند چه من بپسندم چه من نپسندم این را باید دقت کنید.

وی تصریح کرد: این نکته را هم باید عرض کنم که برگه ای که در صحن توزیع شد هم آقایان هم خانم ها اعتراض کردند، آن برادری این برگه را توزیع کرد و خودش هم مطلع بود که باید اجازه بگیرد و توزیع کند، در این رابطه به صندلی 4 هم مراجعه کرد و صندلی 4 هم موافق نکرده است که توزیع شود، توزیع شد خلاف آئین نامه عمل کرد و نباید این کار می شد.

دکتر قالیباف یادآور شد: به هر حال در تبصره ماده 4 آیین نامه داخلی مجلس به طور روشن داریم توزیع هرگونه نامه، گزارش، بروشور و امثال آن در صحن مجلس طبق دستورالعملی خواهد بود که توسط هیات رئیسه «تعیین شود» لذا این کار درست نبود و یکی از عزیزان آمد و گفت ایشان از این دستورالعمل مطلع نبوده است، گفتم اگر مطلع نبوده چرا به آقای رشیدی مراجعه کرده است و گفته است مهر توزیع را بزن. پس حتما مطلع بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه در واکنش به اعتراض مالک شریعتی، گفت: آقای شریعتی بنده نمی خواستم اسم شما را ببرم، خودتان بلند شدید، جنابعالی هم مطلع بودی و هم قانون را می دانستی. هم رفتی و هم به شما گفتم توزیع نکن./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 382657
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار