خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/25 - 11:33
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : صحن
ستوده در نطق میان دستور:

برخی پزشکان تا رشوه نگیرند، درمان نمی‌کنند؛ چرا از مریض سرطانی سکه و دلار می‌خواهید؟

نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت : چرا برخی از پزشکان دائماً به دنبال زیرمیزی هستند؟ چه زمانی می‌خواهید این سیاست غلط را اصلاح کنید؟ چرا از مریض سرطانی سکه و دلار می‌خواهید؟ هنوز هم در برخی از مناطق تا رشوه دریافت نشود کار انجام نمی‌شود!!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ سلام ستوده در صحن علنی امروز ( یکشنبه، 25 شهریورماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تبریک میلاد حضرت محمد (ص) گفـت: فرصت‌ها را از دست ندهیم و در فکر خدمت به مردم عزیزمان باشیم، مردم ما مردمی با معرفت و دارای شناخت، بصیر، آگاه و ولایت مدار هستند، پس سعی کنیم دل ملت ایران را با کارهای خوب و برنامه‌های پسندیده به دست بیاوریم.

وی خطاب به مسئولان و وزرا دولت تاکید کرد: معیشت مردم را دریابید؛ بی‌عدالتی و ناترازی‌ها را برداریم و در فکر راهکاری اساسی و رویکردی تاثیرگذار در تحولات اقتصادی کشور باشیم. جوانان تحصیل کرده و جویای کار را دریابید. فرصت‌های شغلی فراهم کرده تا نخبگان و جوانان با استعداد ما از مرزها خارج نشوند. جوانان تحصیل کرده‌ای که هزاران امید و آرزو دارند اما به ندرت وارد دستگاه‌های دولتی می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: ما در سطح کشور با کمبود معلم مواجه هستیم که جای پذیرش و جذب داریم اما کدها، ماده‌ها و تبصره‌هایی را اعمال کردیم که متاسفانه سد راه به کارگیری این عزیزان شده است.

ستوده تاکید کرد: خواهش می‌کنم کد ۱۹ را حذف کنید؛ کدهای ۴، 5 ، 6 مانع جذب این عزیزان شده است. معلمان نهضت سوادآموزی سال‌هاست آرزوی استخدام دارند، این عزیزان را تبدیل وضعیت کرده و بلاتکلیفی خارج کنید. همه باید استخدام شوند سرباز معلمان، معلمان مدارس غیرانتفاعی، مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات باید جذب شوند چرا بخشنامه‌های دست و پاگیر اعمال کرده و برای جذب این عزیزان آسان کاری نمی‌کنید. نیروهایی توانمند، مسئولیت پذیر، صادق و عاقل را وارد دستگاه‌های دولتی کنید.

نماینده مردم مهاباد در مجلس اضافه کرد:  امروز اگر شاهدیم بی‌عدالتی، ناترازی و مشکلات فراوانی در همه بخش‌ها هستیم ناشی از عدم مدیریت و عدم نظارت بوده است. به کار و تولید و اشتغال اهمیت دهیم. تمام گرفتاری‌ها امروز از بیکاری جوانان بوده و باید کمک کنیم مراکز تولیدی فعال شوند و تسهیلات در اختیارشان قرار بگیرد. از کارشکنی و دغل بازی دست بردارید. از انسان‌های سست عنصر و بی‌اراده فاصله بگیرید و در حوزه بهداشت و درمان پزشک عمومی نداریم و این خنده‌دار است. پزشکان عمومی کجا رفتند؟ به خانواده‌های بی‌بضاعت کمک کنید.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: چرا برخی از پزشکان دائماً به دنبال زیرمیزی هستند؟ چه زمانی می‌خواهید این سیاست غلط را اصلاح کنید؟ چرا از مریض سرطانی سکه و دلار می‌خواهید؟ هنوز هم در برخی از مناطق تا رشوه دریافت نشود کار انجام نمی‌شود!! اینجور افراد را بردارید و اخراج کنید. برای مردم و برای خدا کار کنید نه برای منفعت خودتان؛ تمام مشکلات و بدبختی‌های ما ناشی از رشوه و ریز میزی گرفتن و واسطه‌گری و دلال بازی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مشکلات در حوزه کشاورزی و مراکز تولیدی تاکید کرد: تابستان سختی را پشت سر گذاشتیم قطعی‌های برق و کمبود آب خسارت زیادی به کشاورزان و روستاییان وارد کرد. خواهشمندم این روند در سال آینده مدیریت شود خاموشی‌ها و قطعی‌های برق مداوم کمر کشاورزان و تولید کنندگان را شکسته است. همچنین مطالبات گندمکاران، کلزاکاران، برنجکاران و چای کاران را به موقع پرداخت کنید، این افراد به همه جا بدهکار هستند.

ستوده تاکید کرد: از وزارت راه و شهرسازی نیز خواهشمندم به وضعیت جاده‌ها رسیدگی کند. تصادفات مرگبار در جاده‌های استان‌های محروم کمتر بهره مند ناشی از وضعیت نا مطلوب راه‌ها است. جاده مهاباد-سردشت، مهاباد-بوکان و کمربندی ترشکان بیشترین آمار تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن را در سطح استان دارد. این جاده‌ها نیازمند تعریض و بازسازی هستند و باید در دستور کار وزارت قرار بگیرد.

نمایند مردم مهاباد در مجلس عنوان کرد: به جامعه معلولان و افراد تحت پوشش و کمیته امداد، خانواده‌های و افراد بی‌سرپرست کمک کرده و کاری کنید این افراد بدون هیچ قید و شرطی تحت پوشش کمیته قرار بگیرند. اگر عادلانه برخورد کنیم مشکلات حل خواهند شد. با وعده‌های خالی هیچ کاری انجام نمی‌شود. جناب آقای دکتر پزشکیان شما فرزند مهاباد هستید مردم مهاباد و مشکلات مردم را فراموش نکنید. مرا یاریی ده در این داستان، زدستان گیتی مگر جان بر،  بر این داستان ره به پایان برم./

پایان پیام

  • کد خبر : 383327
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

آخرین اخبار