خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/30 - 10:07
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : صحن
یوسفی با اشاره به گزارش نفت در خصوص آخرین وضعیت تولید و صادرات نفت و گازوئیل در کشور؛

افزایش صادرات نفت کشور به دلیل اتکا به توانمندی های داخلی و شرکت های دانش بنیان بود

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تولید و صادرات نفت کشور و همچنین مهار گازهای فلر و تکمیل پروژه های نیمه تمام در حوزه نفت و گاز و نیز افزایش ظرفیت پالایشگاه ها تنها به دلیل نگاه به درون و استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و متخصصان داخلی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مجتبی یوسفی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 30 خردادماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش وزیر نفت در خصوص آخرین وضعیت تولید و صادرات نفت و گازوئیل در کشور، گفت: چند نکته را بیان می کنم که خدمات رئیس جمهور مظلوم و شهید و برخی از وزارتخانه ها نادیده گرفته نشود. روز گذشته وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم گفت که فروش نفت به دلیل این بوده که بایدن پیچ تحریم ها را شل کرده است لذا چند نکته را بیان کرده و سپس به صحبت های وزیر نفت دولت یازدهم استناد می کنم.

وی ادامه داد: ما 90 میلیون بشکه نفت و میعانات نفتی طبق صحبت های وزیر دولت یازدهم در کشتی روی آب داشتیم و وزیر وقت آن زمان 2 نامه نوشته که یکی از آن به رئیس جمهور شهید و دیگری به آقای روحانی که میزان فروش نفت ما کاهش پیدا کرده و باز هم کاهش پیدا خواهد کرد لذا تاریخ را نباید تحریم کنیم.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای نگهداری از نفت های روی آب روزانه باید 450 میلیون دلار هزینه پرداخت می کردیم و زمانی که دولت سیزدهم کار خود را آغاز کرد 2 میلیون و 200 هزار بشکه تولید نفت خام بود با نگاه به غرب اما امروز با تمام شدن بیش از هزار روز دولت سیزدهم به تولید بیش از 3 میلیون و 600 هزار بشکه در روز رسیدیم، این اقداماتی است که با نگاه به درون و اتکا به مهندسین صنعت نفت اتفاق افتاد البته که باید به معیشت پرسنل صنعت نفت و موضوع تبدیل وضعیت آن ها و سختی کار آن ها بیشتر توجه صورت بگیرد.

وی افزود: در سال 1402، 13 میلیون مترمکعب گاز مشعل را که مهار آن به آرزو تبدیل شده بود و موجب آلودگی مناطق جنوبی و شهرهای نفت خیز می شد جمع شده و تا سال 1403 و پایان 1404 به 17 میلیون مترمکعب گاز مشعل جمع خواهد شد. از ابتدای دولت تا الان مصرف بنزین و گازوئیل مورد توجه بود و زندگی مردم تحت تاثیر قرار گرفته بود و دشمن به دنبال تحریم آن بود تا به واسطه آن نارضایتی ایجاد کند اما تولید آن در این دولت به 130 لیتر بنزین در روز رسید که با اتکا به تولید داخل و تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس انجام شد. 270 هزار بشکه ظرفیت پالایشگاه ها افزایش پیدا کرده و طی سال های آینده و تا پایان سال 1404 حدود 240 هزار بشکه نیز به ظرفیت پالایشگاه ها افزوده می شود این یعنی خلق ثروت و نگاه به درون و یعنی اینکه می توانیم مشکلات کشور را حل کنیم با توجه به ظرفیت نخبگان داخلی و جوانان و پیشکسوتان کشورمان. در بحث اجرای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در سال 1400 برای تجهیزات داخلی 5 میلیون دلار قرارداد بسته شده بود که امروز با این شرکت ها 50 میلیون دلار عقد قرارداد صورت می گیرد و حدود 155 طرح نیمه تمام نیز در این دولت به اتمام رسید./

پایان پیام

  • کد خبر : 379771
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

آخرین اخبار