خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/02 - 09:57
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : صحن
قادری پس از قرائت گزارش وزیر اقتصاد درمورد حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی؛

اصناف دچار ضررهای مالیاتی شده‌اند

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه درخصوص ضررهای مالیاتی اصناف ابهامات و ایرادات جدی وجود دارد، گفت: اینکه از هر تراکنشی بر مبنای ضرایبی که تعیین می‌شود مالیات اخذ شود برای خود ما هم روشن نبوده است و نمی‌توانیم اصناف را در این رابطه توجیه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، جعفر قادری در نشست علنی امروز (شنبه، 2 تیرماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش وزیر اقتصاد درمورد حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی با بیان اینکه درخصوص ضررهای مالیاتی اصناف ابهامات و ایرادات جدی وجود دارد، گفت: اینکه از هر تراکنشی بر مبنای ضرایبی که تعیین می‌شود مالیات اخذ شود برای خود ما هم روشن نبوده است و نمی‌توانیم اصناف را در این رابطه توجیه کنیم بنابراین نیاز است که برای نمایندگان این مطلب روشن شود که ما نیز بتوانیم بقیه را توجیه کنیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بازار سرمایه تعدادی شرکت وجود دارد که با عناوین مختلف و قراردادهای صوری ارزش سهام را بادکنکی افزایش می‌دهند لذا نیاز است که بر عملکرد این شرکت‌ها نظارت و کنترل شود تا سهام حبابی رشد نکند.

وی با اشاره به اینکه عدم پیش‌بینی ساز و کار محاسبه و نگهداری حساب‌ها در سایر بانک‌ها باعث شده است همه واحدهای اداری و واحدهای صنعتی حساب‌های خود را به قرض‌الحسنه منتقل کنند، بیان کرد: چرا که در آنجا امکان تسهیلات قرض‌الحسنه با مکانیزم پیش‌بینی شده وجود دارد بنابراین چرا این ساز و کار برای همه بانک‌ها دیده نمی‌شود تا آنها نیز بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

قادری گفت: هنوز اعتبارات تبصره 18 مربوط به سال 1402 ابلاغ نشده و نیاز است که دولت ساز و کار را اصلاح کند تا متناسب با جمعیت و ظرفیت‌های هر استان سهمیه‌ها تخصیص یابد و در واقع آنهایی که جمعیت بیشتری دارند سهمیه بیشتری داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم افزود: ادارات کل مالیات در پرداخت عوارض آلایندگی در استان‌های مجاور تعلل می‌کنند در صورتی که به نسبت آلایندگی این عواض باید بین استان میزبان و سایر استان‌ها توزیع شود، آمار عملکرد مولدسازی که شما آن را 50 همت اعلام کردید اما در سطح استان‌ها چیز دیگری است و به نظر می‌رسد باید در این رابطه شفاف‌سازی شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته یکسری کارت‌های بازرگانی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد گرفته شده و بخش قابل توجهی از این افراد گرفتار هستند که باید سازمان مالیاتی تعیین تکلیف کند و مشکل آنها را حل کند. قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها که با تلاش دولت و مجلس یازدهم به سرانجام رسید، ضرورت دارد در تهیه آیین‌نامه‌های قانون تسریع شود تا از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

قادری با بیان اینکه نیاز است تا دولت هر چه سریعتر لایحه اصلاح قانون اجرای سیاست‌های اصل 44 را نهایی و ارسال کند، گفت: نیاز است دولت در خصوص واگذاری سهام دولت در شرکت‌های خودروسازی که مورد تأکید در مناظرات اخیر هم هست، ورود کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 379856
کلمات کلیدی
حمیدرضا اسکندری
خبرنگار

حمیدرضا اسکندری

آخرین اخبار