خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/19 - 12:16
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
جلال‌زاده در نطق میان‌دستور؛

ارومیه؛ تنها مرکز استان فاقد کمربندی برون شهری

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه ارومیه تنها مرکز استانی است که با نزدیک به یک میلیون جمعیت و چالش‌های ترافیکی فاقد کمربندی در برون شهری است، تصریح کرد: این مسئله مردم را به زحمت مضاعف انداخته است. مسئول این نابلدی‌ها، کم‌کاری‌ها و کوتاهی‌ها چه کسی است؟ چرا وزارت راه و شهرسازی پاسخگو نیست؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، وحید جلا‌ل‌زده ، نماینده مردم ارومیه در مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، 19 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در ابتدای نطق میان دستور خود ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: برهه حساسی را در موضوع فلسطین سپری می‌کنیم. طوفان‌الاقصی، طوفانی در روابط بین‌الملل و مناسبات جهانی به راه انداخته است؛ هیمنه رژیم صهیونیستی -که به تعبیر نامزد ریاست جمهوری آمریکا پادگان آن کشور در منطقه است- فروریخته و ابهت استکبار شکسته شده است.



وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در این روزهای سخت و تاریخی هم‌چون سال‌های گذشته در کنار مردم مظلوم فلسطین ایستاده و تا نابودی رژیم صهیونیستی همچنان نهضت ادامه دارد؛ تاکید کرد: نگذاریم شیرینی پیروزی‌های جبهه مقاومت زیر آوارهای غزه فراموش شود.



نماینده مردم ارومیه در مجلس یازدهم با اعلام اینکه در آستانه رویداد مهم انتخابات مجلس دوازدهم قرار داریم و  رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب بر انتخاباتی با مشارکت بالا، رقابتی سالم، سرآمد در برگزاری و امنیت انتخابات است؛ تصریح کرد: بر همه ما و قوای حاکم فرض است که تمامی تلاش خود را مصروف این مهم کنیم و از تفرقه بپرهیزیم، از اقداماتی که باورهای مردم را به چالش می‌کشاند و ایشان را نسبت به مسئولان بدبین می‌کند، خودداری کنیم.



جلال‌زاده با اشاره به اینکه دشمن طمع کرده است که انتخابات پیش رو را به چالش کشانده و نرخ مشارکت را کاهش دهد، اضافه کرد: مردم به وظیفه خود آگاه هستند و نقش تاریخی خود را به خوبی می‌دانند. از مدیران، کارگزاران و ما نمایندگان خانه ملت انتظار می‌رود رفتار و گفتار خود را در فضایی سالم برای انتخابات تاریخی فراهم کنیم.



نماینده مردم ارومیه در مجلس ضمن اعلام اینکه فردا یادواره 798 شهید انتظامی و مرزبانی آذربایجان غربی در ارومیه قهرمان برگزار خواهد شد، گفت: این شهیدان و 12 هزار شهید دیگر استان در راه امام حسین(ع)، اسلام و سرافرازی ملت ایران، جان خود را فدای استقلال و آزادی ما کردند. یاد و نام باکری‌ها، امینی، علیزاده‌ها، بنی‌آدم، صفاری‌ها، تقی‌زاده و فاضلی‌ها تا تاریخ تاریخ است، بلند باد.



جلال‌زاده با اشاره به نطق هفته گذشته خود درباره مشکلات و مصائب آزادراه ارومیه به تبریز، عنوان کرد: آذربایجان غربی، استانی است که یک کیلومتر آزادراه ندارد و همین مسیر ناقص‌الاجرا هم هنوز متولی و بهره‌بردار ندارد.



وی همچنین ضمن اشاره به ایمنی جاده‌‌های استان آذربایجان غربی،  از کشته شدن 420 نفر و مصدوم شدن چند برابر این تعداد در هشت ماهه گذشته در جاده‌های استان خبر داد و افزود: بنا به گزارش مسئولین این مسئله با 17 درصد رشد مواجه است و حق‌السهم دستگاه‌های ذیربط از 34 درصد در سال گذشته به 50 درصد در سال جاری افزایش یافته است.



نماینده مردم ارومیه در مجلس عدم جداسازی، ناایمنی، نبود علائم و تابلوهای مربوط در جاده‌های استان و ارومیه را علت حوادث ناگوار جاده‌ای این استان خواند و افزود: فقط در 28 کیلومتر گردنه قوشچی -در مسیر ارومیه به سلماس- در هشت ماهه گذشته در 18 فقره تصادفات، 34 نفر جان خود را از دست داده‌اند و این یعنی فاجعه.



جلال‌زاده با اعلام اینکه ارومیه تنها مرکز استانی است که با نزدیک به یک میلیون جمعیت و چالش‌های ترافیکی فاقد کمربندی در برون شهری است، تصریح کرد: این مسئله مردم را به زحمت مضاعف انداخته است. مسئول این نابلدی‌ها، کم‌کاری‌ها و کوتاهی‌ها چه کسی است؟ چرا وزارت راه و شهرسازی پاسخگو نیست؟



وی در بخش دیگر صحبت‌های خود ضمن اشاره به مشکل دریاچه ارومیه، گفت: وزیر نیرو در آئین بهره‌برداری تصفیه‌خانه سوم فاضلاب ارومیه، پایان نسبی پروژه‌های سخت‌افزاری ستاد احیای دریاچه ارومیه را اعلام کرد. چند پروژه باقی‌مانده نیز باید به سرعت به پایان برسد. حال دریاچه ارومیه خوب نیست.  



نماینده مردم ارومیه در مجلس یازدهم همچنین با اشاره به مسائل حوزه کشاورزی، عنوان کرد: انتظار ما از وزارتخانه مربوطه اصلاح الگوی کشت و گسترش آبیاری مدرن است که مطالبه جدی کشاورزان و مردم شریف آذربایجان است.



جلال‌زاده ضمن تقدیر از خدمات وزیر نیرو، گفت: از ایشان می‌خواهم نسبت به موضوع تکمیل خطوط انتقال و مخازن و تصفیه‌خانه آب آشامیدنی شهر ارومیه اقدامات لازم را انجام دهد تا شاهد آغاز تصفیه‌خانه 4 فاضلاب و تکمیل شبکه‌های فاضلاب شهری ارومیه در سال 1403 باشیم.



نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به اینکه حلقه مفقوده اشتغال، مهارت و آموزش است، تاکید کرد: مجتمع‌های فنی و حرفه‌ای و مربیان و کارکنان سخت‌کوش آن‌ها نقش اول را در این زمینه ایفا می‌کنند، رسیدگی به مسائل صنفی و افزایش حقوق و مزایای ایشان طبق عدالت، مطالبه جدی آن‌ها است.



جلال‌زاده در پایان گفت: دهیاران پرتلاش حلقه آخر مدیریتی و حاکمیتی دولت در روستاها که وظیفه مهم تولید و اشتغال را برعهده دارند، می‌باشد امنیت شغلی این جماعت زحمت‌کش، سال‌ها مورد مطالبه ایشان است که از  وزارت کشور در این زمینه استمداد می‌طلبم./



پایان پیام

  • کد خبر : 372791
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار