خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/01 - 12:27
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : صحن
اسحاقی در نطق میان‌دستور؛

آیت‌الله رئیسی هم‌چون رجایی زندگی و خدمت کرد و هم‌چون او از میان مردم رفت

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه امروز جهان اسلام آیت‌الله رئیسی را با یک ایمان و باور قوی اعتقاد دارد، چراکه در شأن جهان اسلام بود؛ عنوان کرد: ایشان رئیس جمهوری بود که همچون رجایی زندگی و خدمت کرد و هم‌چون رجایی از میان ملت رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سلمان اسحاقی، نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس، در نشست علنی امروز (سه‌شنبه اول خردادماه) مجلس شورای اسلامی در ابتدای نطق میان دستور خود مصیبت بزرگ از دست دادن رئیس جمهور و همراهان ایشان و نائل آمدن آن‌ها به درجه رفیع شهادت را به امام زمان(عج) و نایب برحق ایشان، مقام معظم رهبری و همچنین به ملت ایران مخصوصاً آذربایجان شرقی و به جهان اسلام تسلیت و تبریک گفت.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در ادامه از همه کسانی که در شب تفحص و جست‌وجوی بقایای بالگرد حامل رئیس جمهور و هیئت همراه ایشان، قدم به قدم در آن جغرافیای سخت در پی پیداکردن پیکر مطهر شهدا شرکت داشتند، مخصوصاً جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کرد.

اسحاقی ضمن بیان اینکه اگر می‌خواهید کسی را بشناسید به دوستان، آشنایان و دوستانش نگاه کنید، اضافه کرد: امروز ببینید در جامعه بین‌الملل چه کسی از شهادت حضرت آیت‌الله رئیسی خشنود شده است؟! به شخصیت‌هایی که در حوزه بین‌الملل از این مصیبت عظما که به جهان اسلام وارد شده است، خشنودند را تأمل کنید؛ رژیم صهیونیستی و متحدانش امروز خوشحال هستند، آن هم به این دلیل که تدبیر حکیمانه حضرت آیت‌الله شهید رئیسی در حوزه بین‌الملل، همه را حول محور مظلومیت و در مقابل ظالمان قرار داد.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز جهان اسلام آیت‌الله رئیسی را با یک ایمان و باور قوی اعتقاد دارد، چراکه در شأن جهان اسلام بود؛ عنوان کرد: ایشان رئیس جمهوری بود که همچون رجایی زندگی و خدمت کرد و هم‌چون رجایی از میان ملت رفت.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه گفت: توصیه می‌کنم برای اینکه رئیس جمهور را بیشتر بشناسیم، در پیام تسلیتی که مقام معظم رهبری برای شهادت این شهید عزیز ارائه کردند، تأمل کنیم. به ویژه آنجا که فرمودند: «آزردگی‌هایش از ناسپاسی و طعنه برخی بدخواهان مانع تلاش شبانه‌روزی او برای پیشرفت و اصلاح امور نشد»

اسحاقی با بیان اینکه آیت‌الله رئیس با فساد مبارزه کرد، افزود: تاریخ هیچ‌گاه سخن نامزدی که در مناظره‌های انتخاباتی به ایشان گفت: «چه تضمینی هست که ریاست جممهوری را نیمه‌کاره برای سمت بالاتر رها نکنید؟» را فراموش نخواهد کرد. دریغ از اینکه نگاه او با آنان فرق می‌کرد؛ آنان پست بالاتر را در دنیا می‌دیدید اما او پست بالاتر از خدمت به مردم را شهادت می‌دید و چقدر خوب خداوند به ایمان او پاداش و اجر داد.

وی با اشاره به اینکه آنچه رئیس جمهور را آزرده می‌کرد، تعارض در گزارشاتی بود که توسط متولیان داده می‌شد؛ تصریح کرد: لیکن او چون جامعه را می‌شناخت و در بین مردم بود در مقابل این تعارض گزارشات می‌ایستاد. رئیس جمهور  همیشه دنبال اصلاح نظام بانکی به عنوان دغدغه همیشگی مردم بود. او می‌خواست اصلاح نظام بانکی محقق شود تامردم ذی‌نفع باشند؛ مردمی که امروز در دورافتاده‌ترین روستای مرزی صاحب عزایان اصلی این سوگ هستند. او می‌خواست نظام بانکی را اصلاح کند و امیدوارم سرلوحه کار دولت بعدی همین رویه‌ای باشد که آن شهید در دستور کار خود قرار داد بود.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه با اعلام اینکه رئیس جمهور شهید نهضت مسکن ملی را یکی از دغدغه‌های اصلی خود می‌دانست، تاکید کرد: امروز اگر دولت رویه دغدغه آن شهید را داشته باشد، قطعاً می‌تواند این رویه درست را به سر منزل برساند. ضمن اینکه از دیوان محاسبات کل کشور تشکر می‌کنم که دیروز با اراده‌ای که داشت در راستای پیگیری دغدغه رئیس جمهور محترم و شهیدمان تمام متولی امر در بحث زیرساخت‌های مسکن و تسهیلات مسکن را فراخوانده تا بتواند این دغدغه را برطرف کند.

اسحاقی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری خوب رئیس جمهور عزیزمان را می‌شناخت، عنوان کرد: رهبر انقلاب با شناختی که نسبت به  آقای رئیسی و دولتش داشت، رشد تولید با مشارکت مردمی را در سال 1403 به دولت سپرد. رئیس جمهور شهید ما هم اعتقاد داشت که اگر قرار است مشارکت مردمی انجام شود باید به زیرساخت‌های مشارکت مردمی توجه شود.

وی ادامه داد : رئیس جمهور می‌دانست اگر در روستاها قرار است مردم در اقتصاد و معیشت مشارکت کنند، باید قنوات احیا شود و در احیای قنواتی که در گذشته با یک رویه اشتباه از دستور کار خارج شده بود و برای آبادانی و توسعه کشور، باید دنبال بحث خودیاری‌ها می‌رفتیم.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه  ضمن بیان اینکه رئیس جمهور شهید ما عشایر را هم درست می‌شناخت، اضافه کرد: در جلسات متعدد در استان خراسان جنوبی شاهد بودیم به دلیل شناخت درستی که نسبت عشایر داشت، مکرر به دولت تأکید و توصیه می‌کرد به دنبال ایجاد بستری بروید که تولید گوشت دام و سبک را دوباره به عشایر بسپارید. ایشان معتقد بود چه معنی دارد هزاران میلیارد تومان ارز دولتی برای واردات دام سبک خرج می‌کنیم و چرا همین ارز را تبدیل به ریال نمی‌کنیم و در اختیار روستاییان و عشایر خودمان قرار نمی‌دهیم تا آن‌ها به قطب تولید گوشت دام سبک و سنگین تبدیل شوند؟!

اسحاقی با اشاره به نگرانی‌های رئیس جمهور در سیل اخیر، گفت: در سخنان گهربار خود هم اشاره می‌کرد که باید تدبیری شود و انقلابی در بحث ساخت سد و بندها اتفاق بیفتد تا ما بتوانیم از خروج هزاران ملیون لیتر آب از مرزها جلوگیری کنیم.

نماینده مردم قائنات در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد: با اعتقادی که به رئیس جمهور دارم اعلام می‌کنم که او در خدمت به مردم دلش آرام، قلبش مطمئن و همیشه به آینده امیدوار بود و با شناختی که از او بیش از دو دهه دارم می‌خواهم با ایمان قوی این بخش از وصیت‌نامه امام خمینی(ره) را که می‌توانیم از زبان و مصداق او داشته باشیم، به زبان بیاورم. « با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خداوند از خدمت خواهران و برادران مرخص و به سوی جایگاه ابدی سفر می‌کنم و به دعای خیر شما احتیاج دارم.»/

پایان پیام

  • کد خبر : 378839
کلمات کلیدی
میرشکاری مطهره
خبرنگار

میرشکاری مطهره

آخرین اخبار