خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/10 - 10:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
اسماعیلی پس از قرائت گزارش وزیر آموزش و پرورش در رابطه با اتخاذ تدابیر برای سال تحصیلی جاری؛

آموزش و پرورش باید به دغدغه اول مردم و مسئولان تبدیل شود/ مسئولان آموزش و پرورش نسبت به بروزرسانی سند تحول بنیادین اقدام کنند

نماینده مردم میانه در مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش باید به دغدغه اول مردم و مسئولان تبدیل شود از مسئولان آموزش و پرورش خواست تا نسبت به بروزرسانی و کارسازی سند تحول بنیادین به سرعت اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مهدی اسماعیلی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 10 تیرماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش وزیر آموزش و پرورش در رابطه با اتخاذ تدابیر لازم برای سال تحصیلی 1403-1404، ضمن قدردانی از زحمات مسئولان آموزش و پرورش در عرصه تعلیم و تربیت کشور گفت: پایه و اساس پیشرفت و ترقی کشورها به نظام آموزشی برمی گردد و بارها تاکید کردیم که آموزش و پرورش باید به دغدغه اول مردم و مسئولان تبدیل شود.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سند تحول بنیادین مهم ترین سندی است که باید مسئولان آموزش و پرورش به سرعت آن را بروزرسانی کرده و نسبت به کارسازی آن اقدام کنند چرا که قطعا یکی از ماموریت های مهم این سند کیفیت بخشی امور آموزش و پرورش و رساندن متعلقه آن به حیات طیبه ای است که باید مورد عنایت قرار گیرد.

اسماعیلی تصریح کرد: مهم ترین ارکان مجموعه عظیم آموزش و پرورش نیروی انسانی است بنابراین باید همه به این وزارتخانه کمک کنیم تا کمبود نیروی انسانی را تامین کند چرا که حدود 170 هزار کمبود نیروی انسانی واقعا فاجعه بار است بنابراین سازمان اداری و استخدامی باید به کمک آموزش و پرورش بیاید.

وی یادآور شد: ما باید دانشگاه فرهنگیان را تقویت کنیم، همچنین مجوزهای لازم را به آموزش و پرورش بدهیم و این یکی از مهم ترین درخواست هایی است که در جهت کیفیت بخشی آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد.

اسماعیلی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان با ظرفیت تمام به کار خود ادامه نمی دهد، افزود: متناسب با حدود 70 هزار بازنشسته لازم است جذب نیروی انسانی مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: بارها گفته ایم مدرسه همانند کابینه است و باید تمام اجزای آن دیده شود چرا که مدرسه به مدیر، معاون، مربی پرورشی، مربی ورزش، مربی بهداشت، سرایدار و خدمتگزار نیاز دارد و نباید دچار این کمبودها شود.

اسماعیلی یادآور شد: ما در برنامه هفتم توسعه 2 درصد مالیات بر ارزش افزوده برای جبران و بازسازی مدارس تخریبی مصوب کردیم اما در بودجه سنواتی دیده نشده است./

پایان پیام

  • کد خبر : 380077
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار