خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/05 - 14:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مالکی:

یورش پلیس آلمان به مرکز اسلامی هامبورگ توهین به ادیان الهی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن محکوم کردن اقدام آلمان برای تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ با بیان اینکه قطعا ایران پاسخ چنین اقداماتی را خواهد داد، گفت: باقری کنی با حضور در کمیسیون امنیت گزارشی از این موضوع ارائه می‌کند.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ضمن محکومیت اقدام پلیس آلمان در یورش به مرکز اسلامی هامبورگ و تعطیلی آن بر اساس بیانیه مغرضانه وزارت کشور آلمان، گفت: اقدام مقامات آلمانی و هجوم پلیس این کشور به بزرگ ترین مرکز اسلامی حرکتی نسنجیده و خلاف ضوابط بین الملل بود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مرکز اسلامی هامبورگ با قدمتی بیش از 40 سال یکی از بزرگ ترین مراکز معتبر اسلامی در جهان اسلام است، عنوان کرد: آیت الله بروجردی مؤسس این مرکز اسلامی بوده و انتساب آن به یک جریان یا گروه خاص، ظلم به جهان اسلام است.

وی در ادامه اقدام مقامات آلمانی را نشأت گرفته از سناریوی جدیدی دانست که نتانیاهو اجرای آن را میان کشورهای غربی و آمریکایی در پیش گرفته است و افزود: قطعا یورش پلیس آلمان به یک مرکز مذهبی به معنای زیر پا گذاشتن حقوق بشر و توهین به ادیان الهی است که ما آن را محکوم می کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه قطعا دستگاه دیپلماسی برخورد لازم در این زمینه را صورت خواهد داد که به عنوان نخستین اقدام سفیر آلمان در تهران فراخوانده شده است، خاطرنشان کرد: قرار است روز یکشنبه هفته آتی، آقای باقری به کمیسیون امنیت ملی و درباره آخرین اخبار حوزه بین المللی و منطقه ای گزارشی ارائه کند که قطعا در این خصوص نیز از وی سوال خواهد شد./

پایان پیام

  • کد خبر : 381003
کلمات کلیدی
فائزه ظهیری
خبرنگار

فائزه ظهیری

آخرین اخبار