خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/21 - 09:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عباس زاده:

کشورهای منطقه باید در تامین ثبات خلیج فارس سهم ایفا کنند، نه نظامیان تروریست آمریکایی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کشورهای منطقه می توانند بر اساس توانمندی هایشان در تامین ثبات خلیج فارس سهم ایفا کنند.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در خصوص استقبال نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور خلیج فارس از پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست وزرای خارجه هشت کشور خلیج فارس، گفت: غرب آسیا خصوصا خلیج تا ابد فارس منطقه استراتژیکی محسوب شده و تامین کننده بخش عمده ای از انرژی دنیا است و این مهم در حالیست که مدیریت ثبات و پایداری این منطقه در گرو توانمندی های ایران است.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، تصریح کرد: در واقع اروپایی ها می دانند مدیریت و تدبیر امنیت خلیج فارس بدون ایران امکان پذیر نیست لذا علاوه بر استقبال از پیشنهاد تهران، تاکید بر همراهی سازمان ملل و این اتحادیه در موضوع مذکور دارند.



وی با تاکید بر اینکه کشورهای منطقه می توانند بر اساس توانمندی هایشان در تامین ثبات خلیج فارس سهم ایفا کنند، ادامه داد: متاسفانه این روزها شاهد حضور بیگانگان به بهانه حمایت از برخی کشورها هستیم در حالی که همین نظامیان سرمنشاء بسیاری از تهدیدها و تنش ها هستند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن اشاره به تحولات منطقه ای خاورمیانه طی سالیان گذشته، افزود: این کشورها شاهد نابودی کشورهایی از جمله عراق، سوریه و افغانستان از سوی نظامیان غربی و تروریست های داعشی دست پرورده آمریکا بودند و این مهم در حالیست که جمهوری اسلامی به درخواست رسمی این کشورها وارد عرصه شد و زمینه نابودی گروه شوم داعش را فراهم کرد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اینکه ایران به طور شفاف بر سیاست همسایه محوری و آسیا محوری تاکید دارد، خاطرنشان کرد: همین موضوع موجب شده کشورهای حوزه خلیج فارس نیز متوجه شوند ایران همراه خوبی برای روزهای سخت است و هیچگاه به همسایگانش پشت نکرده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 367923
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار