خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/12 - 09:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
اسماعیلی:

کاهش مغایرت های مصوبات دولت در سال گذشته

رئیس هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین گفت: در راستای تعامل هیأت تطبیق با دولت تعداد مصوبات مغایر با قانون کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  محسن اسماعیلی رئیس هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در نشست اعضای هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین با رئیس مجلس شورای اسلامی که ظهر روز گذشته(دوشنبه، 11 اردیبهشت ماه) برگزار شد، با ارائه گزارشی از عملکرد این هیأت در سال گذشته عنوان کرد: سال گذشته 667 مصوبه از دولت دریافت کردیم که تا پایان سال راجع به همه آنها اظهار نظر شد.



وی در ادامه با بیان اینکه در این دوره بیش از دوره های قبلی تعامل شد تا میزان آمارهای مصوبات مغایر با قانون پایین تر بیاید، عنوان کرد: بخشی از اعضای هیأت در مجموعه معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری حضور دارند و تلاش کردیم بخشی از اصلاحات مورد نظر بدون مکاتبه و با کمک این افراد صورت گیرد.



اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه توانستیم در موعد مقرر به همه مصوبات رسیدگی کنیم، اظهار کرد: به دلیل همین همکاری‌ها، زمان رسیدگی به مصوبات 26 درصد پایین آمد و از متوسط 31 روز رسیدگی برای هر پرونده در سال 1400، به طور متوسط 23 روز برای بررسی و تطبیق هر مصوبه در سال 1401 رسیدیم.



رئیس هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین با اشاره به برگزاری 120 جلسه 2 ساعته در این هیات و کارگروه مربوط سال گذشته، عنوان کرد: از مجموع 667 مصوبه بررسی شده، در نگاه اولیه 158 مصوبه دارای ایراد بود که بسیاری از آنها در مرحله اول برطرف شد و در مصوباتی که نیاز به رأی نهایی داشت به 16 درصد رسید که از این رو تعداد آرایی که نیاز به امضای رئیس مجلس داشت با همین تعامل ها، بسیار پایین آمد.



پایان پیام

  • کد خبر : 360945
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار