خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/08 - 16:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
محمودی در تشریح نشست کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس:

کارکرد فراکسیون‌های مجلس در کمیسیون‌ آیین‌نامه داخلی ضابطه‌مند می‌شود

سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس از بررسی طرحی در این کمیسیون برای ضابطه‌مند کردن کارکرد فراکسیون‌های مجلس و تعیین هدف و برنامه برای آنها خبر داد.

سمیه محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست صبح امروز (سه‌شنبه، 8 آذرماه) کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس گفت: نخستین دستور کار رسیدگی به طرح کمیته مباحث اداری و ساختاری مجلس برای تشکیل فراکسیون های مجلس بود که کلیات آن هفته گذشته به تصویب رسید و امروز جزئیات آن بررسی و مقرر شد مجدد پیشنهادات اعضا در کمیته بررسی و گزارش جدیدی به کمیسیون بیاید.



نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ضابطه مند سازی تشکیل و کارکرد فراکسیون ها در مجلس، اظهار داشت: طبق این طرح قرار است فراکسیون های مجلس به دو گروه سیاسی و خاص تقسیم شوند که فراکسیون های سیاسی همان فراکسیون اصلی و اقلیت مجلس خواهد بود و سایر فراکسیون ها نیز بنا به موضوع تشکیل می شود.



وی ادامه داد: بر اساس آن، برای تشکیل فراکسیون های سیاسی حد نصابی در نظر گرفته شده است ضمن اینکه هر کدام از نمایندگان باید صرفا عضو یک فراکسیون باشند همچنین همه فراکسیون ها باید اساسنامه داشته باشند.



محمودی اضافه کرد: فراکسیون های خاص نیز باید اساسنامه داشته باشند و حد نصابی نیز برای تشکیل آنها در نظر گرفته شده است همچنین شرایط انحلال برای فراکسیون ها پیش بینی شده که اگر 6 ماه فعالیت نداشته باشند منحل می شوند ضمن اینکه هیأت بررسی و نظارتی نیز تشکیل می شود که این امور را سامان دهد.



سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت نیز با حضور مدیرکل روابط عمومی مجلس، مدیرکل منابع انسانی مجلس و سایر مدیران و معاونان مربوطه مجلس برای ساختار خبرگزاری خانه ملت نیز تصمیم گیری شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 352817
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار