خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/10 - 11:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مالکی با اشاره به قانون ضدایرانی آمریکا:

کاخ سفید درصدد دامن‌زدن به ایران‌هراسی است/ حضور ایالات متحده در منطقه عامل بی‌ثباتی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایالات متحده در قانون اختیارات دفاع ملی خود برای سال میلادی آتی ضمن ترویج رویکرد ایران هراسی و فضا‌سازی امنیتی، درصدد اتهام زنی به کشورمان با عناوینی مانند عامل بی ثباتی منطقه هستند.




فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با مفاد ضدایرانی قانون اختیارات دفاع ملی ۲۰۲۳ آمریکا، گفت: ایالات متحده هر ساله در تمدید این قانون موضوعات مرتبط با ایران را ذکر می کند که نشان دهنده راهبرد مواجه آنها با کشورمان است.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضع گیری های کاخ سفید در در تدوین سالانه این اختیارات به تناسب شرایط فراز و فرود داشته است، اظهار کرد: این مهم در حالیست که آنها متوجه شده اند که جمهوری اسلامی قدرت برتر منطقه بوده و دارای توانمندی نظامی و دفاعی بازدارنده است.



وی ادامه داد: بر این اساس مشاهده می شود که آنها در این اختیارات ضمن  ترویج رویکرد ایران هراسی و فضا‌سازی امنیتی، درصدد اتهام زنی به کشورمان با عناوینی مانند عامل بی ثباتی منطقه هستند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید اذعان کرد آمریکایی ها از همکاری مشترک و راهبردی ایران، چین و روسیه به شدت عصبانی است از این رو مشاهده می شود که آنها در این قانون به این امر واکنش نشان داده تا بتوانند هر سه کشور را به صورت جداگانه تحت تاثیر قرار دهند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها به خوبی می دانند که نمی توانند با جمهوری اسلامی مقابله کنند از این رو درج مفاد ضدایرانی در قانون اختیارات دفاع ملی ایالات متحده امری تکراری بوده و بی اثر است./



پایان پیام




  • کد خبر : 354394
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار