خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/24 - 15:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مقتدایی گفت:

پیوستن تهران به سازمان شانگهای بیانگر عظم آسیایی‌ها برای ایجاد اتحاد در عرصه‌ اقتصادی است

نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: پیوستن ایران به مجموعه شانگهای نشان از عظم آسیایی ها به منظور ایجاد اتحاد در عرصه های سیاسی، اقتصادی، دفاعی و امنیتی دارد.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت اتمام روند قانونی عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، گفت: پیوستن ایران به این مجموعه نشان از عظم آسیایی ها به منظور ایجاد اتحاد در عرصه های سیاسی، اقتصادی، دفاعی و امنیتی دارد.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قدرت های نوظهور مانند ایران، چین، هند، روسیه و غیره در این سازمان قرار دارند، اظهار کرد: در واقع آنچه طی سالیان گذشته در اروپا با عنوان اتحادیه شکل گرفت، امروزه در آسیا در حال رقم خوردن است؛ هر چند شکل و نوع این امر متفاوت است.



وی با بیان اینکه حضور ایران در این سازمان بیانگر برخورداری کشورمان از جایگاه ویژه ای در خاورمیانه،  آسیا و منطقه قفقاز است، ادامه داد: امروزه کریدور شمال-جنوب در حال تکمیل شدن بوده که تحقق این مهم همزمان با پیوستن به سازمان شانگهای، به معنای کسب و حصول میلیاردها دلار درآمد ترانزیتی برای جمهوری اسلامی است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مسیر دریای سیاه به خلیج فارس با حضور ایران در این مجموعه کوتاه شده که امری قابل تامل است، افزود: طی سالیان گذشته موانعی بر سر راه عضویت کشورمان بود اما اکنون این موارد برطرف شده و مسیر قانونی آن نیز از سوی مجلس شورای اسلامی طی شده است.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با حضور فعال در سازمان همکاری های شانگهای، گام بلندی برای تکمیل ساختارهای اقتصادی خود برداشته است./



پایان پیام

  • کد خبر : 357107
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار