خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/30 - 10:43
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
مقتدایی با اشاره به باقی نگاه داشتن ایران در فهرست سیاه FATF:

پیوستن به برخی پروتکل‌ها، قطعنامه‌ها و سازمان‌ها در شرایط تحریم به نفع کشور نیست

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است شاید در مقطعی که شرایط عادی شود در برخی پروتکل‌ها، قطعنامه‌ها و یا سازمان‌ها حضور یابیم اما در شرایط غیرعادی و تحریمی باید متناسب با شرایط کشور خود پیش رفته و با عضویت‌ در برخی از این نهادها به منافع خود لطمه نزنیم.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به نگاه داشتن ایران در فهرست سیاه «گروه ویژه اقدام مالی»(FATF)، گفت: واقعیت این است که نه تنها سازمان های پولی و مالی بلکه بسیاری از سازمان های سیاسی و حتی فرهنگی و اجتماعی هم تحت تأثیر قدرت های بزرگ قرار دارند.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: نکته مهمی که رئیس جمهور کشورمان در آخرین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به آن اشاره کرد این بود که این سازمان باید سازمان همه ملل باشد و نه سازمان قدرت های بزرگ و به ویژه این رویکرد در ارتباط با ایران صدق می کند.



وی در ادامه با بیان اینکه علیرغم اینکه کشورهای غربی به دنبال فلج کردن ایران بودند اما ما توانستیم کارهای بزرگی انجام دهیم، اظهار داشت: اکنون خود آنها و به خصوص کشورهای اروپایی در بسیاری از حوزه ها فلج شده اند و حتی نمی توانند به صورت مستقل تصمیمات لازم در حوزه برجام را بگیرند که این امر سبب شده روند مذاکراتی عملا به نتیجه مطلوب نرسد.











عباس مقتدایی


مقتدایی ادامه داد: از آنجایی که تحریم ها به صورت کاملا جدی از سوی دشمنان و مخالفان جمهوری اسلامی ایران اجرا می شود، نمی‌توانیم مانند بسیاری از کشورها به  پروتکل ها و یا برخی از سازمان ها و قطعنامه ها بپیوندیم و حتی این پیوستن کمک می کند تا تحریم‌های آنها ثمربخش شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی سعی داشته طی سال های تحریم با راهکارهایی باعث شود تحریم ها اثربخش نشده و منافع ملت ایران تأمین شود، عنوان کرد: اکنون در سطح ملی همگان بر این نظر هستند که منافع ملت ایران در اولویت بوده و متناسب با آن باید عمل کرد.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه شاید در مقطعی که شرایط عادی شود حضور در برخی پیمان ها را صورت دهیم، خاطرنشان کرد: اما در شرایط غیرعادی باید متناسب با شرایط کشور خود پیش رفته و به دلیل فشار تحریم ها، مواضع خود را صراحتا اعلام کنیم و اسیر سیاست های آمریکایی ها و یا سایر کشورهای غربی که به دنبال تحریم و اثربخش شدن آنها هستند، نشویم./



پایان پیام

  • کد خبر : 350671
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار