خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/29 - 15:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
جلال زاده در تشریح نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس؛

پاسخ وزارت راه و شهرسازی و سازمان حمل و نقل جاده ای به سوالات و ابهامات سازمان پدافند غیرعامل

رییس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه کمیسیون، ضمن برشمردن سوالات و ابهامات سازمان پدافند غیرعامل، وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به برخی از این سوالات و ابهامات پاسخ دادند.

وحید جلال زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به  جلسه عصر روز گذشته کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس، گفت: این کمیسیون روز گذشته جلسه ای را حضور وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان پدافند غیرعامل در راستای وظایف نظارتی تشکیل داد که در این جلسه ضمن برشمردن سوالات و ابهامات سازمان پدافند غیرعامل، وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به برخی از این سوالات و ابهامات پاسخ دادند.



رییس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: پدافند غیرعامل از موضوعات بسیار مهمی است که مخصوصا در سال های گذشته مورد تاکید مسئولان کشور قرار گرفته و مقام معظم رهبری مکررا در خصوص جدی گرفتن پدافند غیرعامل و نقش آن در زمان های حساس و بحرانی تاکید داشتند.



وی اضافه کرد: رییس جمهور در جلسه هفته گذشته هیات دولت تاکید داشتند که موضوع سازمان پدافند غیرعامل باید جدی گرفته شود. قانون این سازمان امسال به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و بعد از تایید شورای نگهبان به سازمان پدافند و دولت ابلاغ شد.



جلال زاده بیان کرد: حوادثی که بعضا در کشور اتفاق می افتد مخصوصا در حوزه حملات سایبری نشان از این دارد که این موضوع مهم است وباید در دستور کار جدی مسئولان امر قرار گیرد.



رییس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در جلسه گذشته نیز مقرر شد مواردی که سازمان پدافند غیرعامل نسبت به آن ابهام دارد توسط راه و شهرسازی جدی گرفته شود و مقرر شد در حضور وزیر و سازمان مربوطه و سازمان پدافند غیرعامل و نماینده ای از کمیسیون امنیت ملی مجلس جلسه ای برگزار شود و گزارش نهایی کمیسیون بعد از آن جلسه در وزارت راه و شهرسازی، ارائه خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 373414
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم