خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/10 - 12:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
درخشان با اشاره به تنش‌های مرزی اخیر در سیستان و بلوچستان:

وزارت خارجه باید نسبت به حل مساله اقدام کند

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با اشاره به درگیری‌های اخیر مرزی سیستان و بلوچستان و تنش‌های آبی بین ایران و افغانستان، گفت: وزارت خارجه با زبان دیپلماسی و مذاکره توام با صلح و برادری بین دو ملت باید نسبت به حل مسائل پیش آمده اقدام کند.

عبدالناصر درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری شرایط مرزهای سیستان و بلوچستان و تنش‌های مرزی اخیر، گفت: مردم سیستان و بلوچستان همیشه هم‌گام و همراه کشور بوده و هستند اما این همراهی نیاز به توجه بیشتری دارد. حق این مردم محرومیت و مظلومیت نیست. دولت و مسئولان باید تدبیر کرده و مسائل مردم این استان به خصوص در ارتباط با امنیت مرزها را حل کنند.



نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج ، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی در ادامه به سفر اخیر هیات دولت به این استان اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور با دیدن شرایط سخت مردم این استان و نگرانی‌های مردم و درخواست های مکرر آنها برای تامین حق آبه هیرمند مواضعی اتخاذ گرفت که برای ما قابل احترام است اما معتقدم در این شرایط با زبان صلح و به دور از تنش باید مسائل مردم را حل کنیم.



وی با تاکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی و در رأس آن وزیر امور خارجه کشورمان باید با زبان صلح نسبت به حل مسله مرزنشینان این منطقه و تنش های مرزی با طالبان بپردازد و از ظرفیت دیپلماسی در این زمینه استفاده کند، گفت: این موضوع را وزارت خارجه با زبان دیپلماسی و مذاکره توام با صلح و برادری بین دو ملت باید دنبال کند.



درخشان معتقد است: نظام جمهوری اسلامی باید بتواند از ابزار دیپلماسی در این زمینه استفاده کند زیرا حل موضوعاتی حساس و چالش برانگیز همچون آب، نیاز به ظرافت و دیپلماسی و گفتگو توسط کارشناسان و بررسی‌های فنی توسط کمیساران آب دو طرف دارد و زبان تند تهدید یا درگیری و استفاده از حربه عامل انسانی قطعا مؤثر و راهگشا نیست و به تشدید بحران می‌انجامد.



این عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در ادمه تصریح کرد: مذاکره و استفاده از زبان دیپلماسی برای حل مشکلات یک راه معقول است و بهانه جویی برای جنگ و اقدامات منفی به نفع هیچ یک از طرفین نیست./



پایان پیام

  • کد خبر : 362695
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار