خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/09 - 14:10
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
رشیدی با اشاره به اهمیت اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار:

ورود مجلس به ساماندهی وضعیت پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت/ مجلس، «کانون وکلا» و «مرکز مشاوران» را در ریل اجرای قانون قرار می دهد

عضو هیأت رئیسه مجلس از ورود مجلس به پیگیری اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار توسط کانون وکلا و مرکز مشاوران خبر داد و گفت: این دو نهاد باید به وظیفه قانونی خود برای اجرای قانون عمل کنند و مجلس همه ابزار نظارتی خود را برای در ریل قانون قرار دادن آنها به کار خواهد گرفت.

محمد رشیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره بلاتکلیفی چندین ماهه پذیرفته شدگان آزمون وکالت در راستای اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار توسط کمیسیون ویژه جهش تولید بررسی شد و به صحن آمد؛ تاکنون مجلس دو بار به موضوع عدم اجرای این قانون توسط کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضائیه ورود کرده، سید شمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید نیز در خصوص عدم اجرای این قانون دو بار به صدا و سیما رفته و به مردم توضیح است.



نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضائیه به‌موقع و به درستی قانون را اجرا نکرده و بعضا تا 11 ماه اجرای آن را به تأخیر انداخته اند که کاری خلاف قانون است، گفت: مجلس در این خصوص با کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضائیه داشته است و این دو نهاد موظف هستند که قانون را اجرا کنند و قطعا مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد و از بعد نظارتی خواهان اجرای قانون توسط این دو نهاد می شود.



عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مجلس قطعا طبق وظیفه نظارتی خود عمل خواهد کرد، خاطرنشان ساخت: ما از همه ظرفیت های نظارتی خود استفاده می کنیم تا این دو مرجع را در ریل اجرای قانون قرار دهیم.



به گزارش خانه ملت، مجلس با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار خط پایانی به رانت های چند ساله کشید و از برخورد سلیقه ای برای جذب وکلا ممانعت کرد اما اکنون به دلیل ناقص اجرا کردن قانون مصوب مجلس، پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت بعد از اعلام نتایج و برگزاری مصاحبه، چندین ماه است که سرگردان بوده و پروانه کارآموزی خود را دریافت نکرده اند.



 دکترمحمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام تبریک عید نوروز 1402 به مردم، تصریح کرده است: «در حوزهٔ نظارت نیز، اجرایی‌‌شدن قوانین تصویب‌شده در بستهٔ تحول قوانین اقتصادی کشور را –که زمینه‌ساز اقتصاد مردمی و شفاف و هوشمندسازی‌شده و کارآمد است– پیگیری خواهم کرد. خصوصاً برای اجرایی‌شدن قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب‌و‌کار برنامهٔ ویژه‌ای داریم



پایان پیام

  • کد خبر : 359257
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار